Wat nu?
Vanaf 1 oktober is het in Nederland verboden om ongevraagd commerciële mails naar bedrijven te sturen. Ook treedt het wettelijke Bel-me-niet Register in werking dat ervoor moet zorgen dat consumenten niet ongevraagd worden gebeld. De Bel-me-niet website voorziet kennelijk in een behoefte: het is al overbelast. Een zucht van verlichting gaat door Nederland, maar veel marketeers hebben er een zorg bij. Twee makkelijke instrumenten worden ze uit handen geslagen. Wat nu?
Misschien een goed moment om je te verdiepen in permission marketing: de kunst van het bouwen van relaties. Permission marketing is een totaal andere mindset. Het heeft te maken met relaties aangaan, vertrouwen creëren, klanten perfect servicen, verwachtingen overtreffen, luisteren naar je klanten en er iets mee doen, en zo de toestemming verkrijgen om ze te mogen benaderen. Wie hier heel goed in is, zorgt ervoor dat klanten ambassadeurs worden en het positieve verhaal over jouw merk als een lopend vuurtje rondgaat. In dit boek en op het weblog van Seth Godin vind je er veel meer over.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaJe kan natuurlijk ook stug doorgaan op het oude pad. Dan maar weer fysieke post sturen. Alleen: helpt het? De simpele realiteit is dat echt helemaal niemand op je ongevraagde onderbreking zit te wachten. Het staat nu in koeienletters op de muren: ze willen niet. De tijden zijn veranderd. Wie het eerste meeverandert, wint.
Daan Remarque, NEEW! Innovatie
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid