Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat nu?

Vanaf vandaag mogen bedrijven niet meer andere bedrijven spammen en treedt het Bel-Me-Niet register voor consumenten in werking. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf 1 oktober is het in Nederland verboden om ongevraagd commerciële mails naar bedrijven te sturen. Ook treedt het wettelijke Bel-me-niet Register in werking dat ervoor moet zorgen dat consumenten niet ongevraagd worden gebeld. De Bel-me-niet website voorziet kennelijk in een behoefte: het is al overbelast. Een zucht van verlichting gaat door Nederland, maar veel marketeers hebben er een zorg bij. Twee makkelijke instrumenten worden ze uit handen geslagen. Wat nu?

related partner content for mobile comes here

Misschien een goed moment om je te verdiepen in permission marketing: de kunst van het bouwen van relaties. Permission marketing is een totaal andere mindset. Het heeft te maken met relaties aangaan, vertrouwen creëren, klanten perfect servicen, verwachtingen overtreffen, luisteren naar je klanten en er iets mee doen, en zo de toestemming verkrijgen om ze te mogen benaderen. Wie hier heel goed in is, zorgt ervoor dat klanten ambassadeurs worden en het positieve verhaal over jouw merk als een lopend vuurtje rondgaat. In boek en op het van Seth Godin vind je er veel meer over.

Je kan natuurlijk ook stug doorgaan op het oude pad. Dan maar weer fysieke post sturen. Alleen: helpt het? De simpele realiteit is dat echt helemaal niemand op je ongevraagde onderbreking zit te wachten. Het staat nu in koeienletters op de muren: ze willen niet. De tijden zijn veranderd. Wie het eerste meeverandert, wint.

Daan Remarque, Innovatie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in