Overslaan en naar de inhoud gaan

Verzet DMSA tegen verbod email reclame

De DMSA zoekt uit of het in de EU voorgestelde model van de zachte opt-in mogelijk in strijd met de vrijheid van meningsuiting zoals die is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde Maarten Reuderink van de DMSA tijdens het DMSA afstemmingsoverleg dat onlangs bij VNO-NCW plaatsvond in Den Haag.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de opening wees DMSA-voorzitter Rob Benjamens erop dat regelgeving niet nodig zou moeten zijn als het bedrijfsleven eventuele problemen bij communicatie met de consument zelf kan oplossen. Maar de actuele ontwikkelingen brengen de ‘freedom of commercial speech’ en de zelfregulering in het nauw.

Denk aan het momenteel in Brussel aanhangig gemaakte voorstel voor een verbod op ongevraagde reclame via verschillende media en de in Nederland actuele rechtzaak tussen XS4all en AB.FAB, waarbij het gaat om de vraag of de provider de verzending van ongevraagde reclame aan haar abonnees mag blokkeren. Benjamens vreest een domino-effect waarbij Brussel na het verbod op e-mail en sms ook telemarketing en direct mail zou kunnen gaan aanpakken.

Bron: site BVA

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in