Verzet DMSA tegen verbod email reclame


Dat meldde Maarten Reuderink van de DMSA tijdens het DMSA afstemmingsoverleg dat onlangs bij VNO-NCW plaatsvond in Den Haag.
Tijdens de opening wees DMSA-voorzitter Rob Benjamens erop dat regelgeving niet nodig zou moeten zijn als het bedrijfsleven eventuele problemen bij communicatie met de consument zelf kan oplossen. Maar de actuele ontwikkelingen brengen de ‘freedom of commercial speech’ en de zelfregulering in het nauw.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDenk aan het momenteel in Brussel aanhangig gemaakte voorstel voor een verbod op ongevraagde reclame via verschillende media en de in Nederland actuele rechtzaak tussen XS4all en AB.FAB, waarbij het gaat om de vraag of de provider de verzending van ongevraagde reclame aan haar abonnees mag blokkeren. Benjamens vreest een domino-effect waarbij Brussel na het verbod op e-mail en sms ook telemarketing en direct mail zou kunnen gaan aanpakken.
Bron: site BVA
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid