Overslaan en naar de inhoud gaan

Klacht Schiphol over reclame afgewezen

De luchthaven Schiphol heeft een nederlaag geleden tegen het Platform Vliegoverlast Amsterdam (PVA). De Reclame Code Commissie heeft een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de reclame, op de lokale zender AT5 uitgezonden in de periode voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer, werden kijkers gewezen op de risico's die Amsterdammers volgens PVA lopen als Schiphol mag uitbreiden.

related partner content for mobile comes here

Het spotje liet een laag over het Vondelpark scherend vliegtuig zien, afgewisseld met beelden van neergestorte vliegtuigen, gewonde mensen, brandweerlieden en vuur. Het platform riep de kijkers daarna op om alvorens op 15 mei te gaan stemmen, eerst te kijken op de website . Daarop waren de standpunten van de diverse politieke partijen over de uitbreiding van de luchthaven te vinden.

Schiphol vond dat het Platform Vliegoverlast Amsterdam zonder reden appelleerde aan gevoelens van angst bij de bevolking. Ook zou de reclame foute informatie bevatten.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in