Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactieve webvertising werkt het best

Webvertising sorteert het meeste effect wanneer het gebruik maakt van het wezenskenmerk van internet: interactiviteit. Online advertenties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de uitkomst van een onderzoek uitgevoerd door Klaas Weima. In zijn scriptie ‘Effective Web Advertising’ onderzoekt Weima welke elementen van invloed zijn op de effectiviteit van het adverteren op internet. Met het stuk won Weima de e-Business scriptieprijs, een jaarlijks evenement dat wordt georganiseerd door managementadviesbureau Expanding Visions.

related partner content for mobile comes here

Weima concludeert in zijn onderzoek dat banners die linksboven of in het midden van een webpagina staan het meest effectief zijn. Ook grote advertenties en advertenties die niet in contrast staan met de achtergrond presteren goed. Daarnaast hebben ook dynamische banners een positief effect. Verrassend noemt Weima zijn conclusie dat het opnemen van een aanbieding in een advertentie niet positief uitpakt. ‘Het is beter deze vorm van adverteren te vermijden’, raadt hij aan. Ook een eenvoudige oproep als ‘Klik hier’ levert niet meer clickthrough rates op. Het is beter om gebruik te maken van interactiviteit, zegt Weima. Zo concludeert hij dat het stellen van een vraag op een banner wel een positief effect heeft op het doorklikken van de lezer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in