Coca-Cola introduceert ‘light lemon’ in Nederland


Mannen vinden volgens de frisdrankenfabrikant de huidige Cola light wel bij hun levensstijl passen, maar niet 'fris en uitgesproken genoeg' smaken. Coca-Cola verwacht veel van de nieuwe frisdrank, aldus De Telegraaf. Coca-Cola introduceerde zijn eerste light-dranken in 1984. Nederland kon toen kennismaken met Coca-Cola light (inmiddels goed voor 9 procent van alle frisdranken die in ons land worden verkocht) en Coca-Cola light cafeïnevrij. In 1985 volgde Cherry Coke, een cola met kersensmaak. Bijna 20 jaar later drinken vooral vrouwen de caloriearme colavariant. ‘Sommige mannen vinden light niet stoer’, zegt een woordvoerster. Alleen als de zomer voor de deur staat, hebben mannen geen moeite met Coca-Cola light. Wat dat betreft lijkt de introductie van de nieuwe lemonvariant goed gekozen. Coca-Cola lanceert light Lemon 'hoog zomer', waarmee het volgens de frisdrankfabrikant aansluit bij ‘een spontaan, ongecompliceerd en vrolijk zomergevoel’.Coca-Cola ondersteunt de introductie met een uitgebreide reclamecampagne. Op de winkelvloer, in bladen en op televisie zal in de campagne worden aangehaakt bij de nieuwe commercial van Coca-Cola light. Die laatste heeft als boodschap Do what feels good.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid