Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola introduceert ‘light lemon’ in Nederland

Frisdrankfabrikant Coca-Cola introduceert begin augustus een nieuw drankje op de Nederlandse markt. Coca-Cola light Lemon - een caloriearme…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mannen vinden volgens de frisdrankenfabrikant de huidige Cola light wel bij hun levensstijl passen, maar niet 'fris en uitgesproken genoeg' smaken. Coca-Cola verwacht veel van de nieuwe frisdrank, aldus De Telegraaf. Coca-Cola introduceerde zijn eerste light-dranken in 1984. Nederland kon toen kennismaken met Coca-Cola light (inmiddels goed voor 9 procent van alle frisdranken die in ons land worden verkocht) en Coca-Cola light cafeïnevrij. In 1985 volgde Cherry Coke, een cola met kersensmaak. Bijna 20 jaar later drinken vooral vrouwen de caloriearme colavariant. ‘Sommige mannen vinden light niet stoer’, zegt een woordvoerster. Alleen als de zomer voor de deur staat, hebben mannen geen moeite met Coca-Cola light. Wat dat betreft lijkt de introductie van de nieuwe lemonvariant goed gekozen. Coca-Cola lanceert light Lemon 'hoog zomer', waarmee het volgens de frisdrankfabrikant aansluit bij ‘een spontaan, ongecompliceerd en vrolijk zomergevoel’.Coca-Cola ondersteunt de introductie met een uitgebreide reclamecampagne. Op de winkelvloer, in bladen en op televisie zal in de campagne worden aangehaakt bij de nieuwe commercial van Coca-Cola light. Die laatste heeft als boodschap Do what feels good.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in