Overslaan en naar de inhoud gaan

E-business is nog levend

E-business is niet verdwenen met het ineenstorten van de internetaandelenmarkt, verklaart Ron van Valkengoed van EDS Solutions Consulting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Integendeel, het is een actueel onderwerp in boardrooms van grote organisaties. En het gaat niet langer alleen om het in de lucht houden van een website of om tools en technologie. Er is nu sprake van een holistische benadering, waarbij de ‘e’ staat voor enterprise.’

related partner content for mobile comes here

Om dat te bewijzen heeft de ICT-dienstverlener een onderzoek laten uitvoeren door het onderzoeksbureau Neaman Bond Associates. Het onderzoek resulteerde in het onlangs verschenen rapport eState Of The Nations. Hierin is onder meer te lezen dat veel directeuren en managers e-business zien als een fundamentele, strategische keuze voor de lange termijn. Veel organisaties willen hun bedrijfsprocessen verder verbeteren om hun klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

Voor het rapport werden interviews afgenomen met 339 directeuren en senior managers van grote Europese bedrijven en met 82 respondenten van Europese overheidsafdelingen.

De belangrijkste resultaten:

  • E-business heeft bij de meeste organisaties een plaats gekregen op strategisch niveau. Organisaties die e-business nog als tactisch middel inzetten, zien in dat ze moeten overstappen naar een strategische, holistische aanpak met de daarbij behorende nieuwe werkmethodes en metrics. Het ultieme e-businessdoel is een ‘Vision Driven Enterprise Transformation’.
  • Organisaties zijn het er over het algemeen over eens dat klanten via verschillende kanalen moeten worden bediend. De snelle ontwikkeling van nieuwe technologieën en processen maakt dit mogelijk.
  • Digital Enablement, het integreren met en geschikt maken voor internet van bedrijfsprocessen en -systemen, is populair. Meer dan ¾ van de respondenten geeft aan hierin meer te willen investeren.
  • Er wordt de komende twee jaar steeds meer geïnvesteerd in Customer Relationship Management (CRM) en Supply Chain Management (SCM). Vier van de vijf organisaties wil zowel in CRM als in SCM investeren.
  • Bijna 60% van de respondenten voorspelt dat outsourcing de komende twee jaar sterk zal groeien. Outsourcing biedt namelijk toegang tot specialistische en schaarse vaardigheden en kennis.
  • Overheden zien het gebruik van een elektronische kanaal als hét middel voor betere contacten met en service voor burgers. Tweederde van de respondenten gaf aan een strategische benadering van Digital Enablement na te streven.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in