Adri Ulfman leidt Zenith Optimedia Groep Nederland
Samen realiseren beide bureaus, die als label in de markt blijven, een jaarlijkse media-omzet van meer dan 120 miljoen euro, goed voor een zesde plaats in Nederland.
De fusie is een gevolg van de overname van het belang van Cordiant in Zenith Media, door Publicis. Het andere deel van het belang was al in handen van het Franse bureaunetwerk, na de acquisitie van Zenith-moeder Saatchi & Saatchi. Als de verwachte deal tussen Publicis en Bcom3 rondkomt, gaat ook mediabureau Starcom deel uitmaken van de Zenith Optimedia Groep. Nicole Vooys, die Zenith Media de afgelopen jaren leidde, vertrekt. ‘Mijn functie wordt enigszins uitgehold in deze nieuwe situatie’, aldus Vooys. Binnen Zenith Optimedia Groep krijgt Linda Boks de leiding over Zenith Media, en leiden Ruud van der Zee en Tom Staphorsius respectievelijk Optimedia Nederland en de gebundelde buying-activiteiten onder de naam Media Buying Services. Adri Ulfman treedt ook toe tot de groepsleiding van Publicis Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid