Overslaan en naar de inhoud gaan

Van de fysieke winkel naar je eigen televisie

Shoppen vanuit je huiskamer!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ja, je televisie. Denk maar is aan de xbox kinect. Voor de mensen die niet weten wat de kinect is: ‘De is een sensor die je lichaamsbewegingen scant waardoor gamen beweeglijker wordt en meer entertainment en belevenis brengt.’ De technologie van de kinect zal de kledingbranche op zijn kop zetten. Natuurlijk moet de technologie nog verder ontwikkeld worden zodat het bruikbaar wordt voor de branche, maar het is dichterbij dan je denkt. Een klant zou via de console in een virtuele winkel terecht moeten komen die te zien is op zijn televisie. In deze winkel kan de klant op zijn gemak door de winkel ‘lopen’ en kleding passen. Als de klant een leuk shirt ziet of een leuke broek, dan zou de klant deze kunnen aanklikken waarmee de klant in een pashok terecht komt. Hierbij gaat de sensor het lichaam van de klant scannen en zal de sensor een 360 graden foto maken, zodat hij deze kan laten zien met het shirt of de broek die je net hebt uitgezocht. Als de klant het een leuk artikel vindt, dan kan hij of zij deze plaatsen in zijn of haar winkelmand en kan dan nog, indien nodig, verder shoppen. Is de klant klaar met shoppen? Dan kan de winkelmand worden afgerekend via bijvoorbeeld iDEAL en dan wordt de bestelling verzonden naar het opgegeven adres van de klant.

related partner content for mobile comes here

Waarom zal een bedrijf de console willen gebruiken?
Met de console kunnen bedrijven een unieke belevenis creëren voor de klant en kan er interactief worden gehandeld. Heb je een klacht of vraag? Bel het bedrijf op via de microfoon die in de console gebouwd is en laat je vraag beantwoord worden door de klantendesk. Verder zal er op het persoonlijke aspect worden ingesprongen. Toch niet de goede kleur? Met één beweging en je hebt jou kleur. Ook al zal je dit waarschijnlijk niet vaak hoeven te doen, omdat bedrijven tegenwoordig jou persoonlijke voorkeuren opslaan, waaronder dus je favoriete kleuren. Het bedrijf zal dan ook jou favoriete voorkeuren naar voren laten komen in de virtuele winkel, waardoor de winkelervaring nog persoonlijker wordt.

Op de xbox is het al mogelijk om producten te kopen die je online kan gebruiken. Wat nou als dat ene bedrijf het lef heeft om via dit kanaal ook kleding te verkopen of dat een bedrijf een soortgelijk kanaal/console creëert speciaal voor de kledingbranche. Ik zie er toekomst in, wat denk jij?

Dit is de eerste blogposting van Kevin Bienen, student Sportmarketing aan de Hogeschool van Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in