Overslaan en naar de inhoud gaan

Het recht om vergeten te worden

En om die reden is het ook goed om te kijken naar regels daarover, en over het gebruik van persoonsgegevens in de digitale wereld. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En wat is de reactie van DDMA branchevereniging voor dialoogmarketing? In ronkend proza kondigen die aan dat "Het einde van de marketing in zicht is".

related partner content for mobile comes here

Het is een column van Sheila Klein Schiphorst, PR & Communicatie manager bij DDMA op de . Ik heb me er intens over verbaasd. Jammerend roept Sheila uit "Het lijkt wel of de politiek zich enkel nog maar focust op het ‘beschermen’ van de burger." En: "Kan de overheid niet beter starten met een voorlichtingscampagne over het plaatsen van content op social media in plaats van het bedrijfsleven te verplichten de ‘foutjes’ van de consument op te ruimen?" Het antwoord lijkt me duidelijk: de burger is in dit soort situaties bijna machteloos en heeft bescherming nodig. Met alleen een voorlichtingscampagne ben je er niet, er zijn gegeven de dynamiek van social media harde regels nodig om te voorkomen dat individuen het slachtoffer worden van het olifantengeheugen van het internet, het recht hebben dat zaken vergeten kunnen worden. Laten we hopen dat dat ook van toepassing zal zijn op deze column.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in