Overslaan en naar de inhoud gaan

UrbanBrand

Over het Merk wordt altijd generaal gesproken. Alsof een Merk er voor iedereen is. Met de verdere individualisering en personalisering…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe Merkdenken schurkt dichter tegen de juiste mens aan. Da’s mooi maar er zijn nog een aantal segmentaties te maken vanuit het DNA van het Merk. Je hebt LocalBrands, UrbanBrands, Noord NL Brands, Zuid NL Brands en nog een heleboel meer.

related partner content for mobile comes here

Marketeers hebben hier een broertje dood aan en blijven liever massa denken. Volgens mijn beleving is dat al een tijdje voorbij de rode lijn. Waarom zou je niet pogen om je Merk zo scherp mogelijk op een groep af te stemmen en hiermee scherp langs de diepte te manoeuvreren. wordt echt in Limburg gebrouwen. Maar waarom moeten wij daar nationaal mee worden lastig gevallen. Ik zie het voordeel niet zo als het maar lekker is. Belgisch bier is geen één pot nat maar wordt wel op één hoop gegooid.

Merken zouden moeten leren dat hun product bijvoorbeeld alleen in grote urbanisaties gedijt. Of in kleine. Maar je ziet ze nog wel nationaal adverteren. Het zou een hoop irritatie schelen bij de Consumens als ze niet worden lastig gevallen met uitingen die toch niet voor hen bestemd zijn. Dat scheelt geld en sympathie. Een Urban Brand als trekt automatisch de urbandenkende mens aan ook al vertoeft deze ook in de provincie. De kans is alleen een stuk kleiner. Dus klein denken kan grote Merksympathie opbrengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in