Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw product levert bedrijf 'eeuwig' voordeel

Een bedrijf dat als eerste een nieuw product op de markt brengt, heeft daar 'eeuwig' voordeel van.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten blijken het product of de dienst van zo'n pionier tot zelfs een eeuw na dato nog als kwalitatief beter te zien, blijkt uit onderzoek dat marketinghoogleraar Bart Bronnenberg van de Universiteit van Tilburg deed.

related partner content for mobile comes here

Hij zocht daarvoor de samenwerking met twee hoogleraren van de Universiteit van Chicago in de Verenigde Staten. De Tilburgse professor meldt dat consumenten artikelen of merken van het bedrijf dat er als eerste mee op de markt kwam, betrouwbaarder vinden, zelfs als hetzelfde product van een concurrent precies hetzelfde is maar alleen een andere naam heeft.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in