Nieuw product levert bedrijf 'eeuwig' voordeel
Een bedrijf dat als eerste een nieuw product op de markt brengt, heeft daar 'eeuwig' voordeel van.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Consumenten blijken het product of de dienst van zo'n pionier tot zelfs een eeuw na dato nog als kwalitatief beter te zien, blijkt uit onderzoek dat marketinghoogleraar Bart Bronnenberg van de Universiteit van Tilburg deed.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Hij zocht daarvoor de samenwerking met twee hoogleraren van de Universiteit van Chicago in de Verenigde Staten. De Tilburgse professor meldt dat consumenten artikelen of merken van het bedrijf dat er als eerste mee op de markt kwam, betrouwbaarder vinden, zelfs als hetzelfde product van een concurrent precies hetzelfde is maar alleen een andere naam heeft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid