Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG boekt hoger resultaat met minder omzet

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de omzet in 2010 zien dalen, maar het bedrijfsresultaat (EBITA) zien stijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bestuursvoorzitter Ad Swartjes van TMG hield donderdag zijn nieuwjaarstoespraak. Hij zei dat het mediaconcern verwacht dat 2010 wordt afgesloten met een bedrijfsresultaat van 60 miljoen euro op een omzet van 590 miljoen euro. In 2009 bedroeg het bedrijfsresultaat 49 miljoen euro op 612 miljoen euro omzet.

related partner content for mobile comes here

De dagbladen van TMG hebben hun betaalde oplage stabiel weten te houden. Wel stonden de opbrengsten uit gedrukte advertenties onder druk. De inkomsten uit digitale activiteiten zijn gestegen. Afgelopen najaar werd TMG eigenaar van . Ook de Sky Radio Group had te maken met druk op de advertentie-inkomsten.

Swartjes herhaalde dat TMG interesse heeft om SBS Nederland over te nemen van het Duitse ProSiebenSat.1. Er zou een reële kans zijn dat dit onderdeel te koop komt. TMG heeft een belang van 6 procent in ProSiebenSat.1.

Het mediabedrijf verwacht dat de omzet in 2011 een geringe stijging zal laten zien, wel zou de winstmarge verder verbeteren.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in