Overslaan en naar de inhoud gaan

Tindermeisje lokt SxSW-gangers in briljante commerciële val

Avances van een onschuldig ogende schoonheid van 25 jaar oud, blijkt reclame voor een film te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanstaande zaterdag gaat op SxSW (Austin, Texas) een film over artificiële intelligentie in première: Ex Machina (zie trailer onderaan).

related partner content for mobile comes here

Have you ever been in love?
Om aandacht te genereren voor de première werd ‘Ava’ ingezet, een leuke jongedame – zogenaamd 25 jaar oud – ingezet. Zij lokte middels ‘haar’ Tinder-profiel heel wat bezoekers aan het festival naar de reclamecampagne voor de film.

Door regelmatig foto’s van Tinder-gebruikers naar rechts te swipen (‘like’) kon de robot achter het fictieve meisje een korte conversatie met ze beginnen. Na een aantal vragen, die licht bevreemdend aandoen, zegt Ava dat de gebruikers haar &;test&; hebben doorstaan.

Sex
Haar voorstel is vervolgens om het contact elders voort te zetten om door te verwijzen naar haar Instagram account . Een maal op haar website realiseren de gelukszoekers zich dat ze met ogen open in de commerciële val zijn getrapt. De vrouw die zich uitgeeft voor Ava blijkt actrice en hoofdrolspeelster in de film, de Zweedse , te zijn. Sex sells in een nieuw jasje?

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bron:

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in