Overslaan en naar de inhoud gaan

Sven Kramer en moeder merkambassadeurs Procter & Gamble

Procter & Gamble maakte vanmorgen bekend dat het ook in Nederland ‘de trotse sponsor van moeders’ is. In navolging van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De levensmiddelenfabrikant werkt sinds 2010 samen met het IOC, waarvan de eerste resultaten zichtbaar waren tijden de Olympische Spelen in Londen vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Ze lanceerden toen het waarin moeders en de atleten centraal staan.

Vanwege het van die campagne komt er nu ook een versie voor de Nederlandse markt.

Mamifosto
Moeders zijn de grote doelgroep van Procter & Gamble en met de ‘Bedankt, Mam.’ - campagne wil P&G die doelgroep, ‘de spil van het gezin’ bereiken en ze in contact brengen met de verschillende producten van P&G.

Joost Verburg, Benelux corporate campaigns & instore leader bij Procter & Gamble vertelde dat het bedrijf een heus ‘Mamifosto’ in het leven heeft geroepen: ‘Trotse sponsor van moeders.’

Joost Verburg

P&G heeft een tienjarige samenwerking op wereldwijd niveau met het IOC. Het steunt als TOP (The Olympic Partners) sponsor de Olympische Spelen tot in 2020. Volgens P&G brengt de samenwerking de missie van het Olympische gedachtegoed (het verbeteren van het leven door middel van sport) en de missie van P&G (mensen raken en hun leven verbeteren) samen.

Joost Verburg over het waarom van deze campagne: ‘We zijn bezig met het meer communiceren van de naam Procter & Gamble. We willen de merken in het portfolio meer bundelen, omdat we denken dat de merknamen en Procter & Gamble daar allen profijt van kunnen hebben.
‘Het Bedankt, Mam-platform is een ideaal communicatieplatform dat goed aansluit bij de corporate doelstelling.’

De ‘Bedankt, Mam.’ - campagne is dan ook verbonden aan het P&G-merk. Daarnaast komen vijf P&G-merken extra in de schijnwerpers: Ariel, Pampers, Gillette, Head & Shoulders en Dreft.

De nieuwe, internationale commercial, is geëind op die van Londen, alleen draait het nu om de wintersporten.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Sven Kramer
Schaatser Sven Kramer en zijn moeder staan centraal in Nederlandse campagne, waarin de moeders van atleten aan het woord worden gelaten: het grootbrengen van een (toekomstig) atleet.

Sven Kramer zelf over zijn inzet bij deze campagne: ‘Ik krijg regelmatig commerciële verzoeken, maar ik vond deze bijzonder, omdat het samen met mijn moeder is. Stukje van de medailles die ik heb gewonnen, zijn ook van haar vanwege haar inzet al die jaren.’

Marketing
‘Bedankt Man’ is een middel voor het marketingplatform om de kerncategorieën van de levensmiddelenfabrikant (beauty care, absorberende papieren producten, scheren en zorgproducten en was- en reinigingsproducten) te laten groeien en is vooral gericht op consumenten die de producten nog niet gebruiken of incidenteel gebruiken. Ook biedt het de mogelijkheid om consumenten bekend te maken met het merk P&G.

Sven Kramer en Elli Kramer

Jeugdsport
In het verlengde van ‘het grootbrengen van een (toekomstig) atleet’ en als onderdeel van de wereldwijde samenwerking tussen P&G en IOC, zal P&G zich ook inzetten voor de ontwikkeling van jeugdsport.

Moeders zijn volgens Procter & Gamble ook belangrijk om de jeugd te stimuleren te bewegen en te sporten. In Nederland gaat P&G op het gebied van jeugdsport daarom samenwerken met een nieuw initiatief van ex-judoko en sportmarketeer Ruben Houkes, genaamd . Dit is een platform voor ouders en jeugd over sport en bewegen door kinderen. Houkes tijdens de presentatie: ‘Bij mijn weten is er geen platform waar alle kennis en informatie over jeugd en bewegen voor de ouders centraal te vinden is.

Ruben Houkes

De ‘Bedankt Mam’.-campagne zal gedurende zes maanden worden geactiveerd via tv, online, direct marketing, pr en in de retail.

[Update] Inmiddels is er een eerste merken-spin off: De Kramers treden samen op in een commercial van Ariel. De 2 blijken echter geen geboren acteurs... 

H is meer informatie en beeld te vinden. Zodra de film op Youtube staat, zal ik hem hier ook plaatsen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in