Ziekenhuis App als marketing instrument
Het Antonius Ziekenhuis in Sneek verrast ons heden ochtend met een mooi stukje marketing in de vorm van een App. Het ziekenhuis heeft, geheel in eigen beheer, een App gemaakt voor watersporters. En als we aan watersport denken dan denken we natuurlijk aan Friesland, het primaire adherente gebied van het Antonius Ziekenhuis in Sneek. Met de App, Geomedic genaamd, kunnen watersporters snel in contact komen met de SEH van het ziekenhuis en de locatie op het water doorgeven. Het behoeft geen uitleg dat dit in levensbedreigende situaties hét verschil kan maken. Daarnaast geeft de App volgens het ziekenhuis een ‘veilig gevoel’ wanneer iemand het water op gaat. Zeker, ze weten daar in het Noorden prima wat marketing is
Ik vind Geomedic een erg leuk initiatief van het Antonius Ziekenhuis. Ze hebben goed gekeken naar de lokale markt én goed ingespeeld op de behoeften van een specifieke doelgroep. Bovendien spelen ze met de App in op de laatste trend en creëren ze, door het gratis aanbieden van de App, binding met het ziekenhuis wat altijd vruchten af kan werpen in een later stadium. Last but not least kan Geomedic ook nog levens redden in noodgevallen. En koppel daar maar eens je naam aan als ziekenhuis! Goede reclame.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVoor zowel iOS als Android is Geomedic gratis te downloaden. Een telefoongesprek met de SEH, in nood, kost 80ct per minuut. Dat dan weer wel…
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid