Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarktketen Deen houdt op te bestaan

De Deen-filialen zijn verkocht aan Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt. Jumbo mist de kans om verder naar Albert Heijn toe te groeien.

Deen zag in dat er de komende jaren fors geïnvesteerd moest worden om toekomstbestendig te worden. Daarvoor moeten bijvoorbeeld de logistiek en de onlinetak worden gemechaniseerd. De familie achter het bedrijf besloot daarop de winkelketen in de verkoop te zetten.

In mei 2019 voerde Deen voor het eerst een landelijke reclamecampagne op televisie (zie bovenaan) met de pay-off: 'Deen, dat is lekker thuiskomen.' Daarin werd ook 'de grootste trots' van Deen genoemd: de bloemenafdeling. De campagne kreeg geen vervolg.

Online

Deen ontstond in 1933 in Hoorn als kruidenierswinkel en opende twintig jaar later een zelfbedieningswinkel, destijds een nieuw concept. Inmiddels is de derde generatie van de familie Deen actief in het bedrijf dat nog altijd met name actief is in Noord-Holland. Verder heeft de keten supermarkten in Flevoland, Gelderland, Overijssel en Utrecht. Behalve de fysieke filialen verkoopt Deen ook online boodschappen en bloemen. De keten heeft een landelijk marktaandeel van ruim 2 procent en had in 2019 een jaaromzet van meer dan 800 miljoen euro.

Voor de inkoop van artikelen is Deen aangesloten bij Superunie,net als Vomar en DekaMarkt. Bij de verkoop wordt gezorgd dat Albert Heijn geen inzage krijgt in de voorwaarden die Superunie hanteert. Deen verwacht dat de overname in de tweede helft van dit jaar wordt goedgekeurd.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in