Supermarkten hervatten prijsoorlog
Eerder kondigde Albert Heijndirecteur Dick Boer al aan dat AH in januari scherp zal inzetten op 'betaalbare prijzen'. Daarmee lijkt een nieuwe prijzenoorlog in de supermarkten uit te breken, zo meldt de Volkskrant.
De andere supers zullen dit naar verwachting niet over hun kant laten gaan. De consument is volgens de supers als gevolg van de economische recessie op zoek naar lagere prijzen. 'Een prijzenslag kan niet uitblijven nu C1000 zo ongekend fors de prijzen verlaagd', aldus supermarktdeskundige Gerard Rutte, 'Albert Heijn laat niet over zich heen lopen.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVan oudsher verlagen de supers hun prijzen in januari. De laatste jaren is dit niet gebeurd, doordat de supermarkten geen lucht hadden voor stunts. De prijzenoorlog van 2003 had hun winsten zodanig verkleind. Nu is dat anders. Rutte: 'In dit economisch klimaat zoekt de klant naar goedkopere alternatieven, hij heeft de drang om goedkopere winkels te zoeken als Aldi, Lidl en Dirk. Niet meedoen aan prijsacties is geen optie voor supermarkten.'
Alleen Albert Heijn is volgens analisten financieel in de positie om een prijsoorlog lang vol te houden. De winst van de grootste supermarktketen van Nederland is groter dan van de meeste concurrenten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid