Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw: dark marketing

De VS geeft nog altijd de toon aan bij marketinginnovaties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een kwestie van veel geld spenderen (met de zekerheid dat er een enorme afzetmarkt is), maar ook van lef en vindingrijkheid. De Amerikaanse pioniersgeest wordt weer eens bewezen met een paar nieuwe vondsten.

related partner content for mobile comes here

Neem bijvoorbeeld dark marketing: acties in de echte en de virtuele wereld waarbij de opdrachtgevers discreet op de achtergrond blijven, met de achterliggende bedoeling doelgroepen aan te spreken die normaal niet zo geneigd zijn om zich door marketinginitiatieven te laten verleiden.

Zo werd afgelopen zomer een geheimzinnige internetfilm met bijbehorend spel gelanceerd rond het thema Olympische Spelen. Alleen wie héél goed oplette, zag dat McDonald’s - niet toevallig een van de officiële sponsors van de spelen - erachter zat.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in