Defensie lanceert eigen kanaal op YouTube


Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) zei dat onder jongeren de populariteit van internetnetwerken als Hyves en Facebook onstuimig groeit. De invloed van bloggers op het internet is ook groeiende, zei de minister. “Defensie kan het zich niet permitteren achterover te leunen.'
In zijn toespraak haalde Van Middelkoop het boek De communicatieoorlog van journalist Frits Bloemendaal aan. Die schreef dat overheden met dit soort initiatieven denken de pers te omzeilen en zo hun boodschap beter, want ongefilterd, bij de burgers te krijgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan Middelkoop is het daar niet mee eens. Bloemendaal gaat voorbij aan de ontwikkeling dat mensen zelf bepalen waar en wanneer zij informatie halen, zei hij. “Er is geen enkele reden waarom de overheid passief zou moeten blijven,” zei de minister. Hij voegde er aan toe dat daarbij de beginselen van overheidsvoorlichting in acht genomen moeten worden. “Geen propaganda, maar feitelijke informatie.' Bekijk het Defensie kanaal (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid