Overslaan en naar de inhoud gaan

Defensie lanceert eigen kanaal op YouTube

Het ministerie van Defensie heeft maandag een eigen kanaal op de site van YouTube gelanceerd. Op het kanaal zijn video's van de krijgsmacht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) zei dat onder jongeren de populariteit van internetnetwerken als Hyves en Facebook onstuimig groeit. De invloed van bloggers op het internet is ook groeiende, zei de minister. “Defensie kan het zich niet permitteren achterover te leunen.'

related partner content for mobile comes here

In zijn toespraak haalde Van Middelkoop het boek De communicatieoorlog van journalist Frits Bloemendaal aan. Die schreef dat overheden met dit soort initiatieven denken de pers te omzeilen en zo hun boodschap beter, want ongefilterd, bij de burgers te krijgen.

Van Middelkoop is het daar niet mee eens. Bloemendaal gaat voorbij aan de ontwikkeling dat mensen zelf bepalen waar en wanneer zij informatie halen, zei hij. “Er is geen enkele reden waarom de overheid passief zou moeten blijven,” zei de minister. Hij voegde er aan toe dat daarbij de beginselen van overheidsvoorlichting in acht genomen moeten worden. “Geen propaganda, maar feitelijke informatie.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in