Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Rijk populairste werkgever 2008

Net afgestudeerden en starters willen vooral zekerheid: ze gaan het liefste aan de slag bij de Nederlandse overheid. Aldus Bureau Veldkamp,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de Motivatie Monitor 2008 werden 1372 hoogopgeleide studenten en starters ondervraagd. De achtergrond van de respondenten varieert: economisch, technisch, ICT en gedrag & maatschappij, maar allen wo of hbo.

related partner content for mobile comes here

Studenten en starters willen vooral bij Het Rijk noemen de studenten en starters de 'maatschappelijke relevantie', gevolgd door 'grote baanzekerheid' (op 2) en 'oog voor de werk/privé-balans' (op 3).

De favoriete top 10 van de hoogopgeleiden:

Shell is in de lijst een opvallende tweede, gezien de geheel andere aard van de pluspunten waar de hoogopgeleide groep bij deze werkgever voor valt: 'Internationale mogelijkheden' is het eerstgenoemde argument, gevolgd door 'status', 'een hoog salaris & goede secundaire arbeidsvoorwaarden' en 'goede mogelijkheden voor een snelle carrière'.
Ook KLM (op 3) wordt voornamelijk gekozen uit statusoverwegingen en vanwege de internationale mogelijkheden.

Mannen en vrouwen waarderen de werkgevers overigens niet hetzelfde. De top3 van mannen bestaat uit Shell, Het rijk en Rabobank, vrouwen kiezen achtereenvolgens voor Het Rijk, L´Oreal en KLM.
Vrouwen laten zachte factoren als 'maatschappelijk nut' zwaarder laten wegen dan bijvoorbeeld de mogelijkheid tot een snelle carrière. Mannen kijken vooral naar Hoog salaris & goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Voor de goede werksfeer/leuke collega's kloppen de hoogopgeleide studenten en starters aan bij Albert Heijn en voor de goede opleidingen en coaching bij Ernst & Young. Op 'Intellectuele diepgang' scoort de nummer 2, Shell, weer het hoogst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in