Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers maken nog weinig gebruik van widgets

Widgets zijn goedkoop en gemakkelijk in het gebruik en zijn zo eigenlijk het perfecte antwoord op de versplintering van het reclamepubliek.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sommige merken zijn zo succesvol in het gebruik van widgets dat zij als voorbeeld kunnen dienen. Nike gebruikt de desktop atavar Miles om mensen aan te moedigen te gaan hardlopen. Miles houdt van elke renner zijn individuele prestaties bij en geeft tips omtrent het weer en hardloopevenementen.

related partner content for mobile comes here

Johnnie Walker zet de vrouwelijke atavar Jennie in. Zij wijst wie in het buitenland is en ergens iets wil drinken de weg naar de dichtst bijzijnde uitgaansgelegenheid en na afloop de weg terug naar het hotel.

Widgets zijn echter niet voor iedere adverteerder geschikt. Ten eerste bestaan er veel incompatible platforms, zoals de desktop, iGoogle, mobieltjes, Facebook en MySpace. Verder zijn widgets niet aan te raden voor nichemerken en kunnen de kosten tegenvallen. Een widget creëren is goedkoop, maar de prijs van de exploitatie is open-ended.

Ten slotte moet een keuze gemaakt worden welke doelgroep je wilt bereiken. Widgets die niet aansluiten bij de specifieke interessen van de consument worden al snel verwijderd.

Bron: AdvertisingAge, 1 december 2008

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in