Marketeers maken nog weinig gebruik van widgets
Sommige merken zijn zo succesvol in het gebruik van widgets dat zij als voorbeeld kunnen dienen. Nike gebruikt de desktop atavar Miles om mensen aan te moedigen te gaan hardlopen. Miles houdt van elke renner zijn individuele prestaties bij en geeft tips omtrent het weer en hardloopevenementen.
Johnnie Walker zet de vrouwelijke atavar Jennie in. Zij wijst wie in het buitenland is en ergens iets wil drinken de weg naar de dichtst bijzijnde uitgaansgelegenheid en na afloop de weg terug naar het hotel.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaWidgets zijn echter niet voor iedere adverteerder geschikt. Ten eerste bestaan er veel incompatible platforms, zoals de desktop, iGoogle, mobieltjes, Facebook en MySpace. Verder zijn widgets niet aan te raden voor nichemerken en kunnen de kosten tegenvallen. Een widget creëren is goedkoop, maar de prijs van de exploitatie is open-ended.
Ten slotte moet een keuze gemaakt worden welke doelgroep je wilt bereiken. Widgets die niet aansluiten bij de specifieke interessen van de consument worden al snel verwijderd.
Bron: AdvertisingAge, 1 december 2008
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid