Studie: roem bevordert rijkdom


De studie, onlangs gepubliceerd in het boek 'Fame and Fortune', laat zien dat bedrijven met een sterke reputatie op tal van financiële factoren doorgaans beter presteren dan gelijksoortige bedrijven met een minder sterke reputatie.
'Het kwantificeren van de relatie tussen reputatie en financiële prestaties laat zien dat bedrijven hun reputatie-management de hoogste prioriteit moeten geven', aldus Cees van Riel, hoogleraar corporate communication aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan Riel verrichtte de studie en schreef het boek met Charles Frombrun, hoogleraar management aan de Stern Business School New York. De studie werd verricht onder de meest voor het publiek zichtbare bedrijven in de VS, Europa en Australië.
Volgens Van Riel laat de studie ook zien hoe reputatie-management waarde toevoegt aan de onderneming als geheel. 'De meest succesvolle bedrijven versterken hun reputatie door beduidend zichtbaarder, onderscheidender, authentieker, transparanter en consistenter te zijn dan hun concurrenten. Reputatie-management komt van binnen uit en omvat meer dan alleen maar PR en adverteren'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid