Overslaan en naar de inhoud gaan

Studie: roem bevordert rijkdom

Een internationale studie toont aan dat bedrijven met een sterke reputatie financieel beduidend beter presteren dan bedrijven waarvan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De studie, onlangs gepubliceerd in het boek 'Fame and Fortune', laat zien dat bedrijven met een sterke reputatie op tal van financiële factoren doorgaans beter presteren dan gelijksoortige bedrijven met een minder sterke reputatie.

related partner content for mobile comes here

'Het kwantificeren van de relatie tussen reputatie en financiële prestaties laat zien dat bedrijven hun reputatie-management de hoogste prioriteit moeten geven', aldus Cees van Riel, hoogleraar corporate communication aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit.

Van Riel verrichtte de studie en schreef het boek met Charles Frombrun, hoogleraar management aan de Stern Business School New York. De studie werd verricht onder de meest voor het publiek zichtbare bedrijven in de VS, Europa en Australië.

Volgens Van Riel laat de studie ook zien hoe reputatie-management waarde toevoegt aan de onderneming als geheel. 'De meest succesvolle bedrijven versterken hun reputatie door beduidend zichtbaarder, onderscheidender, authentieker, transparanter en consistenter te zijn dan hun concurrenten. Reputatie-management komt van binnen uit en omvat meer dan alleen maar PR en adverteren'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in