Overslaan en naar de inhoud gaan

Steffen van der Land wint SWOCC Scriptieprijs

Zijn onderzoek naar het merk in een tijdperk van transparantie werd het best beoordeeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steffen van der Land (26) is verkozen tot winnaar van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie.

related partner content for mobile comes here

De UvA-student deed onderzoek naar de veranderende rol van merken in een tijdperk van transparantie. Het levert hem 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag hij zijn onderzoek 23 juni presenteren op het SWOCC Symposium.

Van der Land onderzocht welke invloed het toegenomen belang van transparantie heeft op consumentenbeslissingen en wat dit betekent voor de rol van het merk. Merken spelen tegenwoordig steeds vaker in op de behoefte van consumenten aan openheid van zaken over producten en hoe deze worden geproduceerd. Daarnaast is informatie over merken en producten beschikbaar op bijvoorbeeld vergelijkingssites en delen consumenten online hun ervaringen en meningen. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat als merken zelf openheid van zaken geven dit een positief effect heeft op het vertrouwen in de producten van dat merk.

De scriptie nodigt volgens de jury uit tot nadere studie van het belang van het merk in een steeds transparanter wordende wereld. Wat betekent deze transparantie voor consumentengedrag; neemt de rol van het merk af of toe, en onder welke condities? En hoe kunnen organisaties deze kennis gebruiken om de effectiviteit van hun merkmanagement te vergroten? De jury hoopt met deze prijs aankomende studenten te stimuleren deze onderwerpen op te pakken.
Naast voorzitter professor Peter Neijens bestond de jury dit jaar uit Marieke van den Berg (Roorda Reclamebureau), Christian Burgers (VU), Willemijn van Dolen (UvA) en Tijs Timmerman (Heineken). De in totaal veertien inzendingen kwamen van studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam, Universiteit van Amsterdam en Vrije Universiteit Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in