Overslaan en naar de inhoud gaan

Start campagne tuberculosebestrijding

De KNCV bestaat dit jaar 100 jaar en grijpt deze gelegenheid aan voor een publiekscampagne over tuberculose. Dit gebeurt onder de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wereldwijd is sprake van bijna twee miljoen doden en ruim acht miljoen nieuwe tuberculosepatiënten per jaar. Terwijl tuberculose met betaalbare medicijnen goed te genezen is. Het toenemende reizigersverkeer maakt dat een effectieve bestrijding ook in het belang is van Nederland. De ziekte houdt zich immers niet aan grenzen. KNCV Tuberculosefonds wil met de campagne het maatschappelijk draagvlak voor de internationale tuberculosebestrijding vergroten.

related partner content for mobile comes here

De campagne brengt deze ver-van-mijn-bed ziekte via het thema ‘reizen’ dichterbij. Middelen zijn een televisiespot, buitenreclame en advertenties in kranten en tijdschriften. KNCV Tuberculosefonds biedt deze vanaf half februari aan verschillende media aan, via reclamebureau Saatchi&Saatchi dat de campagne mede mogelijk maakte. De campagne duurt drie jaar. Een indruk van de campagne is te krijgen op de site vanKNCV Tuberculosefonds, .

De start van de campagne ligt in het jaar dat de KNCV, de medische ontwikkelingsorganisatie die zich inzet voor het terugdringen van tuberculose, 100 jaar bestaat. In deze 100 jaar is veel bereikt. In Nederland is tuberculose geen volksziekte meer, al is jaarlijks nog altijd sprake van 1.400 nieuwe tuberculosepatiënten. De uitgebreide kennis en ervaring die in Nederland is opgedaan deelt KNCV Tuberculosefonds inmiddels met dertig landen in de wereld, met tastbare resultaten. Naast de campagne staat in dit bijzondere jaar een groot internationaal symposium op het programma (9 oktober 2003 in Den Haag).

De campagne wordt gevoerd onder een nieuwe naam en huisstijl. De KNCV en het Tuberculosefonds zijn altijd al nauw met elkaar verbonden geweest. De KNCV gebruikt de gelden van het Tuberculosefonds in de nationale en internationale tuberculosebestrijding. Daarom gaan de KNCV en het Tuberculosefonds vanaf nu verder onder de gezamenlijke naam KNCV Tuberculosefonds. Het logo van de nieuwe huisstijl visualiseert krachtig de gemeenschappelijke missie: STOP de onnodige opmars van tuberculose.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in