Overslaan en naar de inhoud gaan

Start Amazon in Nederland heeft nog geen groot effect op consument

Bol.com blijft favoriete marketplace, AliExpress het goedkoopst.
Amazon
Amazon

De introductie van Amazon in Nederland heeft voorlopig geen grote veranderingen teweeg gebracht in de voorkeuren van de consument als het gaat om retailplatforms. Bol.com blijft veruit favoriet in het eerste kwartaal van dit jaar, zo blijkt uit de MarketPlace Monitor van marketplace specialist Maze-One in samenwerking met MeMo2.

Maze-One en MeMo2 doen continue onderzoek naar de bekendheid en populariteit van de vijf ecommerce marketplaces AliExpress, Amazon, bol.com, Coolblue en Wish.

related partner content for mobile comes here

Bol.com op 1

Bol.com is voor Nederlanders veruit het meest aansprekend, op grote afstand gevolgd door de andere vier. Coolblue staat op een tweede plaats. De naamsbekendheid en het vertrouwen dat een besteld pakketje aankomt spelen een grote rol bij de populariteit van bol.com.

'Amazon komende tijd steeds dominanter'

Amazon begon op 10 maart in Nederland, een week voor de corona-lockdown. De komst heeft nog weinig impact. Het e-commerce platform spreekt van de vijf marketplaces nog altijd het minst aan bij de Nederlander. Tim van der Bilt, managing director Maze-One denkt wel dat dit de komende maanden steeds meer gaat veranderen.

'Dat hebben we ook in de markten om ons heen gezien. Langzaam maar zeker wordt de advertising voor Amazon.nl opgeschroefd en ook de prijzen gaan naar verwachting steeds meer dalen.'


Nu blijkt het Chinese AliExpress volgens de Nederlandse consument de laagste prijs voor haar producten te bieden. Bol.com en Amazon worden nu als even duur en Coolblue als duurste gepercipieerd.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in