Overslaan en naar de inhoud gaan

SRM doet grote biertest

SRM onderzoekt hoe de uitgesproken voorkeur van bierdrinkers voor bepaalde merken ontstaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het opleidingsinstituut op het gebied van marketing en communicatie wil - naar aanleiding van alle commotie rond Bavaria - kijken of de merkvoorkeur door reclame van de producent ontstaat of door smaakvoorkeur van de consument.

related partner content for mobile comes here

SRM stelt dat de merkenvoorkeur grotendeels of zelfs helemaal door de werking van de bierreclame komt. De smaakverschillen zijn in de perceptie van de klant groot maar in werkelijkheid zeer klein.

'Wij stellen dat minimaal 75 pct van de regelmatige bierdrinkers het verschil tussen zijn/haar favoriete merk en andere merken helemaal niet kan proeven', zegt programmamanager Max Kohnstamm van SRM. 'We gaan dat proberen te bewijzen door op donderdag 24 en vrijdag 25 juni bierliefhebbers te vragen mee te doen aan een "blinde smaakproef". We dagen de bierliefhebbers uit hun favoriete merk te kiezen uit vier soorten pils.'

De methode: de deelnemers aan het onderzoek wordt vooraf gevraagd wat hun favoriete biermerk is. Vervolgens krijgen zij een blinddoek om wordt gevraagd hun favoriete merk uit vier soorten pils te herkennen. Naast de bekende A-merken worden ook huismerken van supermarkten bij de proef betrokken.

Vanmiddag om 16.00 maakt SRM de uitslag bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in