SRM doet grote biertest
Het opleidingsinstituut op het gebied van marketing en communicatie wil - naar aanleiding van alle commotie rond Bavaria - kijken of de merkvoorkeur door reclame van de producent ontstaat of door smaakvoorkeur van de consument.
SRM stelt dat de merkenvoorkeur grotendeels of zelfs helemaal door de werking van de bierreclame komt. De smaakverschillen zijn in de perceptie van de klant groot maar in werkelijkheid zeer klein.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis'Wij stellen dat minimaal 75 pct van de regelmatige bierdrinkers het verschil tussen zijn/haar favoriete merk en andere merken helemaal niet kan proeven', zegt programmamanager Max Kohnstamm van SRM. 'We gaan dat proberen te bewijzen door op donderdag 24 en vrijdag 25 juni bierliefhebbers te vragen mee te doen aan een "blinde smaakproef". We dagen de bierliefhebbers uit hun favoriete merk te kiezen uit vier soorten pils.'
De methode: de deelnemers aan het onderzoek wordt vooraf gevraagd wat hun favoriete biermerk is. Vervolgens krijgen zij een blinddoek om wordt gevraagd hun favoriete merk uit vier soorten pils te herkennen. Naast de bekende A-merken worden ook huismerken van supermarkten bij de proef betrokken.
Vanmiddag om 16.00 maakt SRM de uitslag bekend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid