Overslaan en naar de inhoud gaan

Spot ziet doorbraak internet op tv-toestel

Spot ziet de toegang van internet op het televisietoestel als de belangrijkste technische doorbraak van dit moment. ‘Het zal de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de adverteerder betekent dit het voorlopige hoogtepunt in de toegang tot de consument: de combinatie van het massabereik van televisie met het individuele contact op basis van internet, aldus Spot, de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame, gisteren op een presentatie.

related partner content for mobile comes here

De stichting ziet op dit moment drie langverwachte technische innovaties daadwerkelijk beschikbaar komen: Interactieve tv (het interactief maken van het televisietoestel en dat vercommercialiseren), internet-tv en chat-tv (het toevoegen van communicatie in een overlay over het televisiebeeld, zoals chatten, msn-en, bellen).

De invloed van de Personal Video Recorder (PVR) of de harddiskrecorder valt in het niet bij deze ontwikkelingen, meent Spot. ‘De PVR voegt geen nieuwe content toe en wijzigt nauwelijks iets in de beleving van het tv kijken.’ Spot baseert deze conclusies onder meer op een door hen uitgevoerd Tijdbestedingsonderzoek.

De televisie-exploitanten bevinden zich volgens de stichting in een gunstige uitgangspositie. ‘Naast de tv-commercial zullen zich allerlei nieuwe communicatievormen aandienen die eveneens gebruik kunnen maken van het televisietoestel. De tv-exploitanten zijn volop bezig met hun plaatsbepaling en het investeringsbeleid in de wereld van de nieuwe media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in