Spot ziet doorbraak internet op tv-toestel


Voor de adverteerder betekent dit het voorlopige hoogtepunt in de toegang tot de consument: de combinatie van het massabereik van televisie met het individuele contact op basis van internet, aldus Spot, de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame, gisteren op een presentatie.
De stichting ziet op dit moment drie langverwachte technische innovaties daadwerkelijk beschikbaar komen: Interactieve tv (het interactief maken van het televisietoestel en dat vercommercialiseren), internet-tv en chat-tv (het toevoegen van communicatie in een overlay over het televisiebeeld, zoals chatten, msn-en, bellen).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe invloed van de Personal Video Recorder (PVR) of de harddiskrecorder valt in het niet bij deze ontwikkelingen, meent Spot. ‘De PVR voegt geen nieuwe content toe en wijzigt nauwelijks iets in de beleving van het tv kijken.’ Spot baseert deze conclusies onder meer op een door hen uitgevoerd Tijdbestedingsonderzoek.
De televisie-exploitanten bevinden zich volgens de stichting in een gunstige uitgangspositie. ‘Naast de tv-commercial zullen zich allerlei nieuwe communicatievormen aandienen die eveneens gebruik kunnen maken van het televisietoestel. De tv-exploitanten zijn volop bezig met hun plaatsbepaling en het investeringsbeleid in de wereld van de nieuwe media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid