Overslaan en naar de inhoud gaan

Sorry? Bel eerst het juristenteam...

Sorry? Helemaal geen sorry. De topman die denkt met excuses reputatieschade goed te maken, heeft het mis. Er wordt steeds minder waarde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sorry? Helemaal geen sorry. De topman die denkt met excuses reputatieschade goed te maken, heeft het mis. Er wordt steeds minder waarde gehecht aan een mea culpa van de ceo, blijkt uit wereldwijd in opdracht van Weber Shandwick.

related partner content for mobile comes here

Andere strategieën werken beter, aldus de respondenten. Zo wordt het bekend maken van concrete maatregelen van de onderneming als belangrijkste stap gezien om een crisis te bezweren. Tweede maatregel tegen reputatieschade is het opzetten van een alarmsysteem dat mogelijke reputatiecrises direct detecteert.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Opvallend is dat er vooral voor juridische zekerheid wordt gekozen, nog eerder dan voor snelle communicatie. Hoog op het lijstje staat namelijk dat het juristenteam moet hebben ingestemd met alle statements. Dit wordt belangrijker gevonden dan een excuus, en belangrijker dan dat er geregeld over de voortgang van een probleem wordt gerapporteerd, of dat snel wordt geopenbaard wat er precies is gebeurd.

Laat ik daar nu ernstige twijfels over hebben….

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in