Overslaan en naar de inhoud gaan

'Sites Levensverzekeraars niet interactief'

Voordat consumenten gemakkelijk kunnen overgaan tot het online aankopen van een product als een levensverzekering, moet er nog veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met name op het gebied van interactie en directe transactiemogelijkheden, is de conclusie van managementadviesbureau DCE Consultants.

related partner content for mobile comes here

Dit bureau heeft dat de toegankelijkheid en functionaliteit van websites van de Nederlandse levensverzekeraars gemeten in de .

DBV, Interpolis en Avéro Achmea scoren het beste in de WebExcellence Benchmark Levensverzekeraars 2008. Vooral nieuwkomer DBV maakt indruk op de onderzoekers door een goede webergonomie en online transactiemogelijkheden, al beperken deze zich wel tot het bieden van hulp aan de klant om een product via derden af te sluiten.

De belangrijkste conclusies en gesignaleerde trends van de WebExcellence Benchmark Levensverzekeringenmarkt 2008 zijn:

- Op het gebied van interactie en transactie wordt laag tot zeer laag gescoord door levensverzekeraars. Van interactie via de website is nauwelijks sprake. Transactie beperkt zich tot het verwijzen naar derden waar een product kan worden afgesloten. Geen enkele levensverzekeraar biedt de mogelijkheid producten te laten afsluiten via internet;

- Er zijn veel mogelijkheden om klanten direct in contact te brengen met de levensverzekeraar en zodoende via internet een product af te sluiten. Dat is bij andere verzekeringsproducten ook mogelijk en zou goed toepasbaar zijn op de levensverzekeringenbranche;

- Websites van levensverzekeraars zijn vooral ingericht op het verstrekken van informatie. Toch ontbreekt het regelmatig aan doelgroepgerichte productinformatie. Ook nieuwsberichten en actualiteiten ontbreken vaak. Veelal is dit soort informatie gericht op mensen met veel vakinhoudelijke kennis.

Met betrekking tot het informeren van de klant over mogelijkheden met Banksparen, kan concurrentievoordeel worden behaald;

- Veel levensverzekeraars ontbreken op vergelijkingssites. Dit gaat ten koste van hun algemene bereikbaarheid;

- Qua meertaligheid blijven de websites van veel levensverzekeraars achter.

Een oorzaak voor het gebrek aan vooruitgang wat betreft de mogelijkheden voor het online afsluiten van levensverzekeringen kan volgens de onderzoekers zijn dat levensverzekeraars persoonlijk advies van intermediairs nog steeds belangrijk vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in