Overslaan en naar de inhoud gaan

'Jongeren staan online open voor merken'

Jongeren in de leeftijd 18-24 jaar zijn best bereid online de interactie met merken aan te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gevraagd naar hun online-merkbetrokkenheid, zegt 28 procent dat ze wel eens over een merk op een online forum hebben gesproken, 23 procent heeft merkgerelateerde content toegevoegd aan zijn instant messenger en 19 procent heeft branded content toegevoegd aan zijn homepage of social network-pagina.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek 'Young Adults Revealed' van in samenwerking met .

Deze jongeren zijn ongeveer 2,5 uur van hun vrije tijd per dag online. Ze geven in het onderzoek aan regelmatig op banners en online advertenties te klikken (47 procent) en merk en productinformatie op sites te lezen (18 procent). 24 procent van hen zegt actief reclame- en marketingfilmpjes op hun social network-pagina te hebben upgeload of embedded.

Synovate: 'Jongeren vandaag de dag zijn comfortabel met het idee van branded content en branded entertainment. 42 procent van de ondervraagden bekijkt de advertentie voordat een online video begint.' De resultaten laten zien dat ze zelfs meer dan 'comfortabel' zijn, meent het onderzoeksbureau. 'Ze staan online open voor merken en willen er graag online mee bezig zijn. Ze voelen duidelijk aan dat hun meningen over merken belangrijk zijn.' Ze willen zichzelf associëren met merken die cool zijn en dat is de reden waarom ze branded content op hun eigen pagina's plaatsen.

Microsoft trekt de conclusie dat hoewel men denkt dat jongeren moeilijk te bereiken zijn, het blijkt dat als merken op een relevante en geloofwaardige manier adverteren, de jongeren bereid zijn om erop te reageren, hun meningen te delen en de boodschap door te vertellen.

Grappige filmpjes
Jongeren zijn op verschillende manieren op verschillende momenten van de dag te bereiken. Ze lezen regelmatig hun e-mail (94 procent), lezen over nieuws (80 procent), film, muziek en games (76 procent) en chatten via instant messenger (76 procent). Bijna driekwart van de ondervraagden kijkt online naar grappige filmpjes (40 procent), muziekvideoclips (40 procent) en video's met vrienden (27 procent) een van de tien heeft wel eens virale filmpjes en reclamevideo's doorgestuurd.

Mobiel internet is populair bij een derde van de ondervraagden. 15 procent luistert naar de radio, 13 procent speelt games, 11 procent bezoekt social networks, 10 procent kijkt streaming videoclips en 9 procent leest over sport.

Het onderzoek is gehouden onder 12.603 jongeren in de leeftijd 18-24 jaar in 26 landen wereldwijd.

Het gehele onderzoek komt 18 november aan bod tijdens het seminar van Synovate.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in