Doc Searls is weer in het land
VRM is de opvolger van CRM, althans als het aan Doc Searls ligt. De Amerikaan, onder andere bekend van The Cluetrain Manifesto en zijn weblog, geeft bij het Berkman Center aan de Harvard Universiteit leiding aan Project VRM, een onderzoek naar de realisatie van Vendor Relationship Management.
Doc Searls sprak afgelopen zomer op Mobile Monday en gaf een interview aan Tijdschrift voor Marketing
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVolgende week is hij echter weer even in het land en spreekt op het 'adhoc-congres' VRMevent.
Het evenement is een initiatief van Maarten Lens-FitzGerald (SPRXmobile), Timan Rebel (Rebelic), Naos Wilbrink (RapidSugar), Michiel Drabbe en Bart Stevens (beide iChoosr).
Bedoeling is om het concept van VRM bij een breder publiek te introduceren, want VRM is 'zo nieuw, dat het eigenlijk nog niet eens bestaat', aldus Searls.
VRM draait eigenlijk CRM om. In plaats van als individu afhankelijk te zijn van het aanbod, stelt de techniek de consument in staat zelf een vragersmarkt op te zetten. Een markt waar het individu zelf de relatie met de verkoper beheert.
Het hele interview (pdf) is hier te lezen. Meer informatie over het (gratis) evenement (20 november in het Olympisch Stadion te Amsterdam) vindt u hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid