Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetsoaps hebben de toekomst

Wie op internet vrouwen wil bereiken, kan het straks niet meer zonder webserie stellen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste Duitse internetsoap heet They call us Candy Girls. De serie is speciaal op vrouwen gericht. De afleveringen hebben titels als ‘Sex im Pool’, ‘Die Liebe der Anderen’, ‘Pornonamen’ en ‘Kätzchen und Höschen’ (‘stoeipoezen en slipjes’).

related partner content for mobile comes here

De vier heldinnen Pretty Candy, Coco Candy, Bitter Candy en Randy Candy beleven allerlei avonturen in de hippe Berlijnse scene, experimenteren met drugs en seks en verkennen de mannenwereld. Een beetje als Sex in the City maar dan veel goedkoper, luidt de kritiek. Maar wel meteen een fikse hit.

De soap - een MySpace-project - is van origine Amerikaans. Doel is een community te creëren met even fervente fans als die van Sex in the City. ‘Webseries zijn de toekomst’, zegt Candy-creator Lydia Schamschula. ‘Je kunt er meer mee experimenteren dan met tv-series.’

Uit onderzoek na onderzoek blijkt dat vrouwen vooral aangetrokken worden door het communicatieve aspect van internet. Lees: in interactie met seksegenoten. In de meeste sociale netwerken à la Web 2.0 zijn vrouwen dan ook aanmerkelijk actiever dan mannen. Daarom gaan internetsoapcommunity’s een grote toekomst tegemoet, aldus de onderzoekers.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in