Internetsoaps hebben de toekomst


De eerste Duitse internetsoap heet They call us Candy Girls. De serie is speciaal op vrouwen gericht. De afleveringen hebben titels als ‘Sex im Pool’, ‘Die Liebe der Anderen’, ‘Pornonamen’ en ‘Kätzchen und Höschen’ (‘stoeipoezen en slipjes’).
De vier heldinnen Pretty Candy, Coco Candy, Bitter Candy en Randy Candy beleven allerlei avonturen in de hippe Berlijnse scene, experimenteren met drugs en seks en verkennen de mannenwereld. Een beetje als Sex in the City maar dan veel goedkoper, luidt de kritiek. Maar wel meteen een fikse hit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe soap - een MySpace-project - is van origine Amerikaans. Doel is een community te creëren met even fervente fans als die van Sex in the City. ‘Webseries zijn de toekomst’, zegt Candy-creator Lydia Schamschula. ‘Je kunt er meer mee experimenteren dan met tv-series.’
Uit onderzoek na onderzoek blijkt dat vrouwen vooral aangetrokken worden door het communicatieve aspect van internet. Lees: in interactie met seksegenoten. In de meeste sociale netwerken à la Web 2.0 zijn vrouwen dan ook aanmerkelijk actiever dan mannen. Daarom gaan internetsoapcommunity’s een grote toekomst tegemoet, aldus de onderzoekers.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid