Praktijkproblemen rond multichannelmarketing
Geen volwassen merk voert campagne zonder aanwezigheid op meerdere -liefst alle- fronten. Probleem is dat de arm vaak niet weet wat het been doet.
In Tijdschrift voor Marketing van deze maand vertellen verschillende marketeers over hun problemen rond multichannelmarketing.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOnder andere Harry Odenhoven (Vodafone), Mark Visser (Leaf Holland), Bert Weijermans (T-Mobile) en Frans de Vries (Advance) komen aan het woord. Op Marketingonline.nl kun je een aantal uitspraken van ze lezen.
De marketeers zien met name drempels op het vlak van de verschillende ritmes van media en de lead times om 'live' te gaan, gebrekkige kennis bij mediabureaus en onvoldoende eigen kennis, onvoorziene wijzigingen en het snel willen schakelen waar multichannel juist tijd en planning vraagt.
Vaak ontbreekt ook een centrale marketinggedachte achter de multichannelstrategie, waardoor je losse flodders krijgt, en als laatste: je kunt per kanaal lastiger meten.
Harry Odenhoven, Vodafone: 'De uitdaging is om het meetbare online consumentengedrag te koppelen aan offline media. Het meten van websitebezoek en Google-zoekopdrachten gerelateerd aan print-, radio- en tv-uitingen moet meer gaan gebeuren. Dat betekent dat je de meetbaarheid van offline media van tevoren beter moet vastleggen.'
Dat zeggen de marketeers in Tijdschrift voor Marketing, maar wat vinden jullie? Welke uitdagingen rond
multichannelmarketing komen jullie in de praktijk vooral tegen en hoe lossen jullie ze op?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid