Overslaan en naar de inhoud gaan

Praktijkproblemen rond multichannelmarketing

Multichannelmarketing mag dan gemeengoed heten, marketeers bouwen nog altijd moeizaam bruggen tussen de verschillende kanalen. Vooral het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geen volwassen merk voert campagne zonder aanwezigheid op meerdere -liefst alle- fronten. Probleem is dat de arm vaak niet weet wat het been doet.

related partner content for mobile comes here

In Tijdschrift voor Marketing van deze maand verschillende marketeers over hun problemen rond multichannelmarketing.

Onder andere Harry Odenhoven (Vodafone), Mark Visser (Leaf Holland), Bert Weijermans (T-Mobile) en Frans de Vries (Advance) komen aan het woord. Op kun je een aantal uitspraken van ze lezen.

De marketeers zien met name drempels op het vlak van de verschillende ritmes van media en de lead times om 'live' te gaan, gebrekkige kennis bij mediabureaus en onvoldoende eigen kennis, onvoorziene wijzigingen en het snel willen schakelen waar multichannel juist tijd en planning vraagt.

Vaak ontbreekt ook een centrale marketinggedachte achter de multichannelstrategie, waardoor je losse flodders krijgt, en als laatste: je kunt per kanaal lastiger meten.

Harry Odenhoven, Vodafone: 'De uitdaging is om het meetbare online consumentengedrag te koppelen aan offline media. Het meten van websitebezoek en Google-zoekopdrachten gerelateerd aan print-, radio- en tv-uitingen moet meer gaan gebeuren. Dat betekent dat je de meetbaarheid van offline media van tevoren beter moet vastleggen.'

Dat zeggen de marketeers in Tijdschrift voor Marketing, maar wat vinden jullie? Welke uitdagingen rond
multichannelmarketing komen jullie in de praktijk vooral tegen en hoe lossen jullie ze op?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in