Overslaan en naar de inhoud gaan

Scoupy lanceert spaarprogramma voor loyale merkkopers

Consumenten sparen voor vaste lage prijsgarantie op een krat Amstel.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Scoupy lanceert een nieuw programma waarbij consumenten bij loyaal koopgedrag altijd dezelfde prijs betalen, onafhankelijk waar zij hun aankoop hebben gedaan – of tegen welke prijs.

related partner content for mobile comes here

Pricing-strateeg Tijs Rotmans spreekt

hier zijn gedachten uit over het initiatief van Heineken Nederland om onder de pils-promo-druk van de Nederlandse supermarkten uit te komen.

zijn gedachten uit over het initiatief van Heineken Nederland om onder de pils-promo-druk van de Nederlandse supermarkten uit te komen.

 

Het activatieplatform werkt hiervoor samen met Heineken. ‘Amstel SpaarKrat’, zoals het programma heet, geeft Amstel-kopers na drie aankopen een variabel bedrag per geregistreerde aankoop retour: het verschil tussen je kassabonbedrag en €10,99. In de praktijk kan dit oplopen tot maximaal €3 per krat.

Via het spaarprogramma op de website van Amstel registreer je je aankoop van elk krat bier middels een foto van de kassabon. Een volle 'spaarkaart' (3 stempels) levert een retourbedrag op dat door Scoupy binnen 48 uur wordt uitgekeerd.

‘Bier is bij uitstek een product waarvoor consumenten in het algemeen best een sterke merkpreferentie hebben’, zegt Valentijn Bras, directeur/oprichter van Scoupy. ‘Tegelijkertijd is er continu wel een promotie op bier in iedere supermarkt. Merkentrouw kost je dan dus gewoon geld. Op deze manier belonen wij allereerst trouwe Amstel-bierliefhebbers en creëren we tegelijkertijd loyaliteit én consistentie in de aankoop van Amstel.’

De methodiek kan retailer-onafhankelijk ingezet worden en is natuurlijk ook toepasbaar op andere producten en voor andere fabrikanten.

Heineken werkt al langer met spaarprogramma's, zo introduceerde het merk eind 2016 het programma Biertegoed, waarmee consumenten kunnen sparen voor gratis biertjes in de kroeg.

Beeld: 123rf - Robert Wilson

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in