Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma verkoopt Belgische vrouwentitels

Roularta Media Group (RMG) wil daar 34 miljoen euro voor op tafel leggen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het portfolio bestaat uit de merken Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Flair, Feeling & Gael, La Maison Victor, SheDeals, Loving You, Zappy, Communiekrant en Kids Only en daarnaast de sites, line extensions en sociale mediakanalen van deze titels.

Het vrouwenmerkenportfolio heeft een omzet van circa 78 miljoen euro. De business maakt onderdeel uit van Sanoma BeNe, de Nederlands-Belgische tak.

related partner content for mobile comes here

'Relatief klein onderdeel'


Susan Duinhoven, President & CEO van Sanoma: 'Het Belgische onderdeel is relatief klein met een noodzakelijk sterke lokale commerciële verankering. Roularta is een sterk Belgisch mediabedrijf en brengt maximale synergie en daardoor de grootst mogelijke ontwikkelingskansen voor deze titels. De integratie van Sanoma’s Nederlandse en Belgische mediabedrijven heeft de afgelopen jaren tot goede, maar relatief beperkte synergie geleid, bijna uitsluitend binnen de ondersteunende diensten. Deze synergieën zijn geringer dan die nu tussen het Belgische Roularta en de over te nemen titels ontstaan.’

, President & CEO van Sanoma: 'Het Belgische onderdeel is relatief klein met een noodzakelijk sterke lokale commerciële verankering. Roularta is een sterk Belgisch mediabedrijf en brengt maximale synergie en daardoor de grootst mogelijke ontwikkelingskansen voor deze titels. De integratie van Sanoma’s Nederlandse en Belgische mediabedrijven heeft de afgelopen jaren tot goede, maar relatief beperkte synergie geleid, bijna uitsluitend binnen de ondersteunende diensten. Deze synergieën zijn geringer dan die nu tussen het Belgische Roularta en de over te nemen titels ontstaan.’

De Belgische woonbladen blijven onderdeel van Sanoma Media BeNe, mede gezien de sterke redactionele synergie tussen België en Nederland. Ook het contentmarketingbedrijf HeadOffice blijft tot Sanoma Media BeNe behoren.

Grootschalige portfolioherziening afgerond


Volgens Duinhoven is nu de grootschalige portfolio herziening van Sanoma’s mediabusiness in Nederland en België van de afgelopen vier jaar afgerond. ‘In een mediamerkenportfolio zullen altijd titels aangekocht en verkocht worden, maar dit zal niet meer van een schaal zijn zoals wij dat in de afgelopen jaren hebben gedaan.’

Volgens Duinhoven is nu de grootschalige portfolio herziening van Sanoma’s mediabusiness in Nederland en België van de afgelopen vier jaar afgerond. ‘In een mediamerkenportfolio zullen altijd titels aangekocht en verkocht worden, maar dit zal niet meer van een schaal zijn zoals wij dat in de afgelopen jaren hebben gedaan.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in