Overslaan en naar de inhoud gaan

Telfort verliest klanten

Ook netwerkloze telecom-brands als Hollands Nieuwe en Simpel verliezen market share.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mobiele aanbieders zonder eigen netwerk verliezen wat terrein in Nederland. Volgens onderzoeksbureau Telecompaper zagen 'virtuele merken' als Telfort en Hollandse Nieuwe hun klantenbestand in het derde kwartaal met dik 3 procent teruglopen naar 6,6 miljoen simkaarten.

related partner content for mobile comes here

Exit Ziggo Mobiel
Vooral spelers die eigendom zijn van een grotere partij met wel een netwerk, lieten een sterke daling zien. Dit kwam onder meer doordat Ziggo Mobiel de markt verliet. De mobiele klanten van Ziggo zijn allemaal overgegaan naar Vodafone.

Telfort heeft het moeilijk
Daarnaast heeft Telfort het moeilijk in de consumentenmarkt en is het merk klanten aan het verliezen. Telfort blijft wel koploper bij de aanbieders zonder netwerk. De rest van de top 5 bestaat uit Lebara, Lycamobile, Hollandsnieuwe en Simpel. In totaal zijn er nu nog 44 van dit soort spelers, goed voor 32 procent van het totaal aan simkaarten in Nederland.

Aanscherping positionering Telfort 2016
Het voordeelmerk Telfort (onderdeel van KPN), werd groot door reclame character 'ex-miljonair Hans' met de pay-off ‘Dezelfde kwaliteit maar dan supervoordelig’. In 2016 werd daar afscheid van genomen en ging Telfort verder met 'Doe er je voordeel mee'. Telfort zei in mei 2016 met de aangescherpte positionering naar voren te willen brengen dat het merk betaalbare, betrouwbare en eenvoudige telecom altijd binnen handbereik biedt.

aangescherpte positionering naar voren te willen brengen dat het merk betaalbare, betrouwbare en eenvoudige telecom altijd binnen handbereik biedt.

naar voren te willen brengen dat het merk betaalbare, betrouwbare en eenvoudige telecom altijd binnen handbereik biedt.

 

Prijzen onder druk
Telecompaper voorziet een verdere consolidatie in de markt, aangezien het voor de vele kleine partijen steeds moeilijker zal worden om zich staande te houden. Er is volgens de onderzoekers voortdurend sprake van hevige concurrentie, waardoor de prijzen onder druk staan.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in