Patina brengt karakter
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
Een prettiger woord voor tweedehands is vintage. Dat is al tijden populair. Winkels die vintage kleding verkopen boeren goed. Vintage meubels gaan als zoete broodjes over de toonbank.
Veel spullen worden mooier naarmate ze ouder worden. Met het verstrijken der jaren krijgen ze patina—karakteristieke glansplekken, deukjes, krasjes. Patina brengt karakter.
De designstoel van oma zaliger zet u daarom vast niet aan de kant van de weg. Want zo’n erfstuk is bezield, leeft. Zo’n stoel heeft karakter. (En bovendien staat hij reuzeretro in uw living.)
ABN Amro’s onderzoek vertelt niet wanneer mensen vintage boven nieuw verkiezen. Gelukkig brengt de wetenschap uitkomst. Amerikaanse onderzoekers vonden dat mensen tijdens Thanksgiving de voorkeur geven aan merkloze producten.
Tijdens het diner decanteren ze bijvoorbeeld de wijn in plaats van een fles op tafel te zetten. Ze maken zelf tomatensoep in plaats van een blik open te trekken. Cranberries worden weer cranberries in plaats van Ocean Spray Cranberries. Olijven van Grand’Italia worden niet rechtstreeks uit het potje gegeten, maar eerst overgeheveld in een aardewerken schaaltje.
‘Re-commodification’ noemen wetenschappers dat: het terugbrengen van een product in zijn oorspronkelijke, merkloze staat.
Grote kans dat ook u er tijdens het kerstdiner voor hebt gekozen producten te ‘ontmerken’ alvorens ze op tafel te zetten. Want als het een emotionele, betekenisvolle situatie betreft, dan kiezen mensen vaak voor spullen met karakter.
De lakmoesproef is dus: mag uw merk aanschuiven bij het kerstdiner?
Mensch wenst je een karaktervol 2018!
Grote kans dat ook u er tijdens het kerstdiner voor hebt gekozen producten te ‘ontmerken’ alvorens ze op tafel te zetten. Want als het een emotionele, betekenisvolle situatie betreft, dan kiezen mensen vaak voor spullen met karakter.
De lakmoesproef is dus: mag uw merk aanschuiven bij het kerstdiner?
Mensch wenst je een karaktervol 2018!
Mensch wenst je een karaktervol 2018!
Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com
In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.
Lees meer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid