Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensch over beleggen met karakter

Als één van ’s lands oudste beleggingsfondsen is BNP Paribas OBAM geen alledaags beleggingsfonds. We spraken met Aldert…
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Eigenzinnig
Het verhaal van OBAM leest als een roman. In 1936 brachten Franse nonnen, bang om hun vermogen te verliezen aan de Franse overheid, hun kapitaal onder in Nederland. Daarvoor werd een speciaal beleggingsfonds in het leven geroepen: de Onderlinge Beleggings- en Administratie Maatschappij.

Wat is OBAM voor beleggingsfonds? “OBAM is eigenzinnig”, zegt Veldhuisen, “het stáát ergens voor. Voor een onafhankelijke beleggingsstijl, voor je nek uitsteken en verder kijken. Het waait niet met alle winden mee maar belegt met volle overtuiging. OBAM maakt échte keuzes: scherpe, eigenzinnige keuzes”.

De kunst van het kiezen
Na de overname door BNP Paribas in 2009 was OBAM een tijd lang niet zo zichtbaar. Veldhuisen: “Net als veel andere fondsen heeft OBAM door de financiële crisis een flinke dip gekend. Maar de afgelopen jaren waren de resultaten weer erg goed. Daarom wilden we mensen weer laten weten dat OBAM er ook nog is. Dat je bij OBAM actief kunt beleggen voor een lage prijs. En met kans op een mooi rendement. We vonden dat de tijd rijp was om dat te gaan vertellen”.

Daarom ontwikkelde Mensch voor OBAM de campagne ‘De kunst van het kiezen’. Hierin brengen we het eigenzinnige karakter van het merk voor het voetlicht. We maakten een aantal video’s waarin de portfolio managers van OBAM in heldere bewoordingen uiteenzetten hoe zij tot hun keuzes komen. Check alle video’s op OBAM’s website: https://www.obam.nu/markten-van-morgen/de-kunst-van-het-kiezen/

Waarom Mensch?
Waarom koos OBAM voor Mensch? Veldhuisen: “Simpelweg omdat we vanaf het begin een goed gevoel bij Mensch hadden. Er was een duidelijke klik”. Als twee eigenzinnige merken om de tafel gaan zitten, dan ontstaat er geheid iets bijzonders.

Mensch | Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in