Say NO to MOM
Marketing wise natuurlijk een geweldig idee, maar ….
Was het niet mede Kellog’s, die al in 2007 met het oog op de groeiende gezondheidsproblemen op het punt van overgewicht aankondigde zich terughoudend op te zullen stellen.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuEn dan die tweets. Dat is dus gewoon reclame waarvoor betaald is. Maar er staat toch juist in de wet dat het onder alle omstandigheden misleidend is om redactionele inhoud van media te gebruiken om reclame te maken voor een product. Ten minste zolang niet duidelijk wordt gemaakt dat daarvoor is betaald.
Met andere woorden deze introductie case is een mooi voorbeeld van MOM, Misleading Obesity Marketing.
Is dat erg, kun je je afvragen. Ja dus en zeker op de dag van de duurzaamheid. Creatieve innovatie wordt hier ingezet voor het realiseren van korte termijn doelstellingen. Daarbij worden niet alleen de eigen beloftes uit het verleden bij de vuilnisbak gezet, maar gemakshalve ook nog even de Europese wetgeving op het gebied van misleidende reclame met voeten getreden. En dan heb ik het nog niet eens over het effect op het zoveelste vercommercialiserende medium.
Duidelijk geen voorbeeld dus van ‘How Creativity can change the World’, terwijl we toch allemaal weten dat wie de wereld wil veranderen bij zichzelf moet beginnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid