Overslaan en naar de inhoud gaan

Say NO to MOM

‘We’re excited to be the first company to literally use social currency instead of financial currency to launch this new…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing wise natuurlijk een geweldig idee, maar ….

related partner content for mobile comes here

Was het niet mede Kellog’s, die al in 2007 met het oog op de groeiende gezondheidsproblemen op het punt van overgewicht aankondigde zich terughoudend op te zullen stellen.

En dan die tweets. Dat is dus gewoon reclame waarvoor betaald is. Maar er staat toch juist in de wet dat het onder alle omstandigheden misleidend is om redactionele inhoud van media te gebruiken om reclame te maken voor een product. Ten minste zolang niet duidelijk wordt gemaakt dat daarvoor is betaald.

Met andere woorden deze introductie case is een mooi voorbeeld van MOM, Misleading Obesity Marketing.

Is dat erg, kun je je afvragen. Ja dus en zeker op de dag van de duurzaamheid. Creatieve innovatie wordt hier ingezet voor het realiseren van korte termijn doelstellingen. Daarbij worden niet alleen de eigen beloftes uit het verleden bij de vuilnisbak gezet, maar gemakshalve ook nog even de Europese wetgeving op het gebied van misleidende reclame met voeten getreden. En dan heb ik het nog niet eens over het effect op het zoveelste vercommercialiserende medium.

Duidelijk geen voorbeeld dus van ‘How Creativity can change the World’, terwijl we toch allemaal weten dat wie de wereld wil veranderen bij zichzelf moet beginnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in