Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma ziet omzet licht dalen

Sanoma heeft last van de aanhoudende daling van de Nederlandse lezersmarkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Finse mediaconcern heeft in Nederland () in het mediasegment de omzet in het derde kwartaal met 0,3 procent zien dalen tot 173,5 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Het gaat niet goed met de losse verkoop van tijdschriften. Deze daalde volgens het concern 'duidelijk', terwijl de omzet uit abonnementen stabiel bleef. Sanoma schat dat de Nederlandse televisie-advertentiemarkt in het derde kwartaal met ongeveer 7 procent kromp. De advertentiemarkt voor tijdschriften daalde met zo'n 13 procent.

In totaal daalde de omzet van het concern in het derde kwartaal met 4 procent tot 600 miljoen euro. De operationele winst, exclusief eenmalige posten, steeg met 3 procent tot 80 miljoen euro. Sanoma is naast Nederland verder vooral actief is in Finland, België en Rusland,

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in