Overslaan en naar de inhoud gaan

Rolo wint Ster Gouden Loeki Aller Tijden

‘Olifant’uit 1996 is het populairst bij het publiek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat werd zojuist bekend tijdens een event in Amsterdam. 

related partner content for mobile comes here

Credits

Commercial: Olifant (1996)
Adverteerder: Rolo (Nestlé)
Bureau: Ammirati Puris Lintas
Art/copy: Marcel Frensch, Diederick Koopal, J-P Nieuwerkerk
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Rogier van der Ploeg

 

Adverteerder en makers ontvingen de prijs, die ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Ster werd uitgereikt, uit handen van scheidend directeur Arian Buurman.


Dit waren de elf andere nominaties:

‘Bommetje’ uit 1997 van Melkunie en Lowe Kuiper & Schouten

‘Der Rudi’ uit 2002 van Heineken en TBWA\Neboko

‘Goeiemoggel’ uit 2007 van KPN en N=5

‘Klok’ uit 1989 van Centraal Beheer Achmea en DDB

‘Lekker lang bellen’ uit 2012 van Telfort en N=5

‘Met de Fiat Panda lach je iedereen uit’ uit 1983 van Fiat en PMSvW

‘Petje Pitamientje’ uit 1985 van Calvé Pindakaas en JWT

‘Pietertje’ uit 2010 van Calvé Pindakaas en Alfred International

‘Stoplicht’ uit 1996 van Fruit Joy en Lowe Kuiper & Schouten

‘Walk-in Fridge’ uit 2009 van Heineken en TBWA\Neboko

‘Zwanen’ uit 1995 van KLM en PMSvW

Deze commercials zijn volgens de vakjury, onder voorzitterschap van Barbera Wolfensberger, ‘gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk doorstaan hebben.’

Ze zijn ook te bekijken.

Totstandkoming Ster Gouden Loeki Aller Tijden
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 tv-commercials. De vakjury bepaalde de top 12. De eindstem was weer voor het publiek. Een groot publiekspanel van GfK beoordeelde de 12 overgebleven commercials, waarna de winnaar van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden werd bepaald. 
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in