Overslaan en naar de inhoud gaan

Reumafonds en Wakker Dier winnaars van de NRC Charity Awards 2011

Vanochtend zijn in het Nederlands Fotomuseum de winnaars bekend gemaakt van de eerste editie van de NRC Charity Awards.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is een publieksprijs en een vakjury-prijs toegekend aan twee goede doelen. De vakjury heeft vorige week 24 voor de vakjuryprijs geselecteerde uitingen onder de loep genomen. Deze genomineerden kregen deze zomer een plek in de krant. De vakjury koos daaruit de meest opvallende, meest effectieve en krachtigste advertentie.

related partner content for mobile comes here

Tijdens het vakjury-beraad bleken er zes uitingen favoriet te zijn:

-Nederlands Albert Schweitzer Fonds
-Nederlandse Brandwonden Stichting
-Nierstichting Nederland
-Greenpeace
-Oogfonds
-Reumafonds

De uiting van het Reumafonds sprong het meest in het oog bij de juryleden. De uiting bestaat uit twee handgeschreven, langzaam uitlopende regels. De manier waarop een van de effecten van Reuma wordt benadrukt is een klap in het gezicht, aldus de jury. Daarnaast heeft het Reumafonds goed gebruik gemaakt van het formaat van de advertentie, waardoor de uiting in een volle krant extra opvalt en dus aankomt bij de lezer. Reumafonds wint dus de juryprijs.

Voor de publieksprijs konden lezers hun favoriete advertentie kiezen via
Ruim 63.000 mensen stemden, waarbij Wakker Dier met afstand door het publiek gekozen is als favoriete advertentie (18.346 stemmen).

De winnaars krijgen vier 2/1-advertentiepagina’s in NRC Handelsblad en nrc.next, ter waarde van 214.000 euro. De vakjury bestond dit jaar uit Vincent Mentzel, Rob van Vuure, Theo van Vugt, Hans Nijenhuis en Peter Vandermeersch.

De overige finalisten (klik op de afbeelding voor een vergroting):

Nierstichting:

Nederlandse Brandwonden Stichting:

NASF:

Greenpeace:

Oogfonds

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in