
SymphonyIRI Group komt jaarlijks met de Merken Top 100. Uit de donderdag gepubliceerde nieuwe editie blijkt dat de groei van het A-merk niet mee is gegaan met de groei in supermarktomzet in 2010. De supermarktomzet groeide met 2 procent terwijl de top 100 merken een groei liet zien van 1 procent. De groei is zelfs slechts 0,3 procent als tabak uit de meting gelaten wordt.
De relatief lage prijzen en toenemende promoties zetten een rem op de omzetgroei van het A-merk. Ronald Laureijsen van SymphonyIRI Group: ‘De promotiedruk was in 2009 nog 15 procent, maar loopt dit jaar op naar 17 procent. Ter vergelijking: in 2008 was de promotiedruk 13 procent.’
Het grootste A-merk in Nederland is nog steeds Campina met een omzet van 381,0 miljoen euro. Nummer twee is Marlboro met een omzet van 354,6 mln euro. Op de derde plek staat Douwe Egberts met 278,7 miljoen euro omzet. Hoogste nieuwkomer is Bio+ met een omzet van 35,5 miljoen. In de top 5 zijn geen veranderingen ten opzichte van vorig jaar.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens
De Top 10
1 (1) Campina
2 (2) Marlboro
3 (3) Douwe Egberts
4 (4) Coca-Cola
5 (5) Heineken
6 (7) Unox
7 (6) Friesche Vlag
8 (9) Dr. Oetker
9 (8) Becel
10 (11) Amstel
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee