Overslaan en naar de inhoud gaan

Rem op omzetgroei A-merk

A-merken groeien niet meer zo snel als de markt, zo blijkt uit de jaarlijkse Merken Top 100. Campina is daarin het grootste merk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Group komt jaarlijks met de Merken Top 100. Uit de donderdag gepubliceerde nieuwe editie blijkt dat de groei van het A-merk niet mee is gegaan met de groei in supermarktomzet in 2010. De supermarktomzet groeide met 2 procent terwijl de top 100 merken een groei liet zien van 1 procent. De groei is zelfs slechts 0,3 procent als tabak uit de meting gelaten wordt.
De relatief lage prijzen en toenemende promoties zetten een rem op de omzetgroei van het A-merk. Ronald Laureijsen van SymphonyIRI Group: ‘De promotiedruk was in 2009 nog 15 procent, maar loopt dit jaar op naar 17 procent. Ter vergelijking: in 2008 was de promotiedruk 13 procent.’

Het grootste A-merk in Nederland is nog steeds Campina met een omzet van 381,0 miljoen euro. Nummer twee is Marlboro met een omzet van 354,6 mln euro. Op de derde plek staat Douwe Egberts met 278,7 miljoen euro omzet. Hoogste nieuwkomer is Bio+ met een omzet van 35,5 miljoen. In de top 5 zijn geen veranderingen ten opzichte van vorig jaar.

De Top 10
1 (1) Campina
2 (2) Marlboro
3 (3) Douwe Egberts
4 (4) Coca-Cola
5 (5) Heineken
6 (7) Unox
7 (6) Friesche Vlag
8 (9) Dr. Oetker
9 (8) Becel
10 (11) Amstel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in