Overslaan en naar de inhoud gaan

Leren van The Voice

Na Boer zoekt Vrouw, waar merken hoegenaamd niks mee kunnen want Publieke Omroep, is The Voice hét succes van de laatste jaren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En er is één merk, Vodafone, dat op tijd dat succes naar zich toe heeft kunnen trekken. Hulde en complimenten. Nou heeft succes meteen dertienhonderd vaders, zo konden we in de papieren Adformatie lezen. Gelukkig maar. Want om alle credits alleen aan John de Mol te geven, voelt ook zo lullig.

related partner content for mobile comes here

Nou heb ik op deze plek vaker aangegeven tot de fanclub van De Mol te behoren. Vooral omdat hij alle fröbelaars continu laat zien dat je wat groter moet durven denken om tot succes te komen en dat creativiteit een kwestie is van keihard werken en luisteren naar wat de kijker, de consument, de klant wil.

Vodafone werkte en werkt samen met heel veel bureaus. De reclamebureaus wilden al die tijd hét ultieme spotje maken voor Vodafone. De bladenmakers hun blaadje. En het internetbureau wilde online lekker iedereen activeren. Maar ja, het idee hè… Dat moest nog wel worden bedacht.

Totdat John dus langs kwam en iedereen aan het werk zette. Met zijn idee, onder zijn voorwaarden, op zijn manier. En anders niet.

Ja, en toen bleek dat alle andere adviseurs ineens prachtige ideeën kregen wat je allemaal met The Voice en Vodafone kon doen. En dan ineens is er sprake van waanzinnig teamwork en iedereen claimt en krijgt zijn deel in het succes. Maar dat idee, waarom moest dat (weer) uit Laren komen? En niet uit Amsterdam?

En nog een vraag waarop een antwoord zou kunnen komen: bekijken de reclamebureaus de briefings van hun klant niet te beperkt? Is het niet tijd om met ideeën te komen buiten het reclameblok?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in