Overslaan en naar de inhoud gaan

Jeff Jarvis: huidige medialandschap is nog niets met wat ons te wachten staat

Op 10 februari spreekt journalist en mediagoeroe Jeff Jarvis op het jaarlijkse MWG-congres in Noordwijkerhout. Molblog had een kort gesprek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 10 februari spreekt journalist en mediagoeroe Jeff Jarvis op het in Noordwijkerhout. Molblog had een kort gesprek met de auteur van What Would Google Do (2009).

related partner content for mobile comes here

Jeff Jarvis blogt over media en nieuws op , schrijft columns over nieuwe media voor The Guardian en spreekt podcasts in voor Media Talk USA. Als professor is hij verbonden aan de Graduate School of Journalism (onderdeel van de City University) in New York.
Jarvis was tot 2005 de baas van Advance.net, de online divisie of Advance Publications. Hij richtte daarvoor Entertainment Weekly op, was verbonden aan New York Daily News; schreef TV-recensies voor TV Guide en People, schreef voor de San Francisco Examiner en de Chicago Tribune; en deed verslag voor Chicago Today.
Maar hij werd erg bekend met deze

Jarvis: ‘We denken dat het medialandschap ontzettend is veranderd. Maar wat we tot nu toe gezien hebben, is nog niets vergeleken met wat ons nog te wachten staat. Op het MWG-congres zal ik proberen om de discussie hierover op gang te krijgen, zodat we erachter kunnen komen wat er allemaal nog aan zit te komen voor media. Het kan zelfs zo ver gaan dat we vorm en structuur van media moeten herdefiniëren en dat we voorbij moeten gaan aan het idee van ‘alleen content’. Ik wil deze vraag niet alleen beantwoorden. We gaan het samen doen, in een poging een stap verder te komen en te zien waar de nieuwe kansen –dus geen gevaren- liggen.’

Wat moeten bureaus en mediabedrijven het komende jaar doen om grip te houden?

‘Ze moeten verder denken dan alleen maken en verkopen van advertising. In deze nieuwe, connected wereld ligt de echte waarde bij relaties. Bureaus moeten hun klanten vragen hoe ze hen kunnen helpen met het bouwen van directe en waardevolle relaties. Hiervoor zijn veel tools op de markt, en er zijn veel verschillende rollen mogelijk voor zowel bureaus als mediabedrijven. Het zijn alleen niet meer de rollen die ze gewend waren te spelen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in