Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier richt zich op acquisities

Het Brits-Nederlandse uitgeefconcern Reed Elsevier gaat de komende jaren meer geld uitgeven aan overnames. Er is onder meer interesse voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als de mogelijkheden zich voordoen, zullen de acquisities groter zijn dan afgelopen jaar het geval was, zegt directeur strategie Nick Baker in een interview met Het Financieele Dagblad. Na de miljardenovername van de Amerikaanse educatieve uitgeverij Harcourt in 2001 beperkte Reed Elsevier de uitgaven aan overnames. De komende tijd wil Reed Elsevier jaarlijks voor ruim euro 700 miljoen nieuwe bedrijven aankopen, aldus Baker. De overnames kunnen binnen alle vier divisies van het bedrijf plaatshebben en moeten aanvullend op bestaande activiteiten zijn. Het is zeker niet de bedoeling een nieuwe kernactiviteit, een vijfde poot, aan de onderneming toe te voegen, zegt Baker stellig.

related partner content for mobile comes here

Reed Elsevier wil de juridische divisie LexisNexis versterken en is bezig zijn gelijknamige elektronische platform uit te rollen op het Europese vaste land. Baker bevestigt dat Reed Elsevier geïnteresseerd is in Sdu, de voormalige Staatsdrukkerij en -uitgeverij. Dit najaar zou Sdu verkocht moeten worden, maakte bestuursvoorzitter Bert Jongsma onlangs bekend. In de divisie vakbladen en -vakbeurzen zet Reed Elsevier zijn zinnen op dataleveranciers en marktonderzoekers die aansluiten bij de inhoud van de tijdschriften en de beurzen, aldus Baker. VNU is wereldwijd de leidende onderneming in marktonderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in