Overslaan en naar de inhoud gaan

RAI Amsterdam gaat in de ketchup business

Faïllissement V&D leidt indirect tot lancering eigen food productlijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Als gevolg van het faïllissement van V&D had een prachtige partij Rooie Sien-tomaten voor La Place, horecapartner van de RAI, ineens geen bestemming meer en dreigde in de afvalcontainers te verdwijnen. Dit leidde tot een telefoontje van Stadskwekerij Osdorp met Rientz Mulder (foto links), manager Keuken bij de RAI én bedenker van het regionale cateringconcept &;Hartverwarmend Amsterdam&;, met de vraag of de Amsterdamse beursorganisatie wellicht interesse had om de tomaten over te nemen en zo voedselverspilling tegen te gaan.

related partner content for mobile comes here

Mulder zag wel mogelijkheden en ging aan de slag, daarbij geholpen door Wil Abma, een bekende smaakmaker in de culinaire wereld en adviseur van Stadskwekerij Osdorp. Met de keukenbrigade van de RAI, die werkt in de keukens onder de begane vloer van het beursgebouw en die zich daarom de Basement Chefs noemen, ging hij aan de slag met het bedenken van recepten.

Dit resulteerde in de ontwikkeling van een eigen food productlijn die vandaag werd gepresenteerd tijdens een bijzonder smakelijke lunch in een leegstaande hal in het RAI complex, waar de bedenkers tekst en uitleg gaven over de innovatie. Naast ketchup van Rooie Sien-tomaten, bestaat de food productlijn op dit moment uit &;basilicum olie&; en &;rode appel azijn&;. Het gaat om &;eerlijke producten&; die, conform het no-nonsense imago van de Basement Chefs, zijn gemaakt van regionaal geteelde producten en gegarandeerd géén kunstmatige toevoegingen bevatten. 

Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar zijn vanaf nu te proeven in de horeca van RAI Amsterdam en zullen tijdens evenementdagen te koop zijn in het Grand Café van RAI Amsterdam. Online bestellen kan ook via. Voor de RAI is de lancering van de food productlijn een manier om zich te onderscheiden in de beurswereld.

Voor de toekomst zien de makers mogelijkheden voor het uitbreiden van de foodlijn met aanvullende producten. De kans dat ketchup met het label Basement Chefs in het supermarktschap komt te staan, is echter klein. Door het ambachtelijke productieproces en het ontbreken van kunstmatige conserveringsmiddelen zou de houdbaarheid daarvoor te kort zijn, wist Mulder te vertellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in