Overslaan en naar de inhoud gaan

RA*W in Cannes #3: Game Show Theory

James Kirkham en Jonathan Fraser over het geheim van een succesvolle campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In dezelfde zaal waar straks Kim Kardashian komt spreken, hebben de mannen James Kirkham en Jonathan Fraser van hun Game Show Theory gepresenteerd. 

Ondanks dat de zaal vooral was gevuld met Kim Kardashians-fans, hebben de mannen het publiek prima kunnen inpalmen met hun komische presentatie. Naast gelachen, hebben we vooral veel geleerd over hoe deze mannen Game Show’s bedenken die succesvol zijn.  

Hun theorie bestaat uit &;7 regels&; die ook goed toe te passen zijn bij &;advertising campaigns&;. Een korte opsomming:

1. Creëer een hoofdpersonage, iemand waar het verhaal over kan gaan en waarmee de doelgroep zich mee kan identificeren.

2. Bedenk een interessant verhaal met een human touch, neem bijvoorbeeld de achtergrondverhalen van de kandidaten bij Holland’s Got Talent 

3. Realiseer je dromen, geef je idee een touch van surrealisme. Neem bijvoorbeeld de show &;Hole In The Wall&;, niemand die ooit in die posities staat? Toch? 

4. Voeg subparts toe aan je verhaal die het interessanter maken. Denk bijvoorbeeld aan Weekend Miljonair waarbij je drie hulplijnen krijgt als je er even niet uitkomt.  

5. Creëer cliffhangers, maak het spannend. 

6. Bied de beste beloningen aan. Dit hoeven niet per se materiële dingen zijn, juist emotionele prijzen scoren nu goed. Denk aan de Bachellorette waarbij je een man cadeau krijgt. 

7. Denk aan meer engagement layers. Bij The Voice of Holland kun je bijvoorbeeld passief het programma kijken vanuit huis, maar je kunt ook de app downloaden en live meestemmen. 

Deze 7 regels hebben de mannen geholpen om te gekke Game Shows te bedenken en we moeten toegeven dat ze ook wel heel logisch klinken. Dus let’s try it! 

Aygin Kolaei is social media strateeg bij IMA.

Lees meer over het 62ste Cannes Lions Festival in het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in