PwC: solide groei wereldwijde entertainment- en mediasector
Entertainment- en mediaondernemingen zullen vol moeten inzetten op strategische bedrijfsallianties om het hoofd te bieden aan drastische veranderingen op het gebied van technologie en consumentengedrag. Belangrijke technologieën bereiken volgens het rapport nu het omslagpunt waarna ze het tempo en de richting van de groei in de sector in de komende vijf jaar vergaand zullen beïnvloeden. Als voorbeeld noemt het rapport mobiel internet en HD-tv. Hoewel digitale en mobiele distributie slechts 5% vormen van de internationale entertainment- en media-uitgaven in 2007, dragen zij in de komende vijf jaar voor bijna een kwart bij aan de groei in de sector. In 2012 zijn digitale en mobiele bestedingen goed voor 11% van de totale entertainment- en media-uitgaven.
Internetreclame is met 19,5% tot 2012 het snelst groeiende segment in de entertainment- en mediasector. Ook de game-industrie zal de komende jaren flink groeien van 42 miljard dollar in 2007 naar 68 miljard in 2012. Gevestigde segmenten als televisieabonnementen (10,1%) en televisiereclame (5,9%) laten ook solide groeicijfers zien. De groei van uitgeverijen blijft achter, zij staan voor de moeilijkste uitdaging.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid