Overslaan en naar de inhoud gaan

PwC: solide groei wereldwijde entertainment- en mediasector

De wereldwijde entertainment- en mediasector zal naar verwachting jaarlijks met gemiddeld 6,6% per jaar groeien naar 2,2 biljoen dollar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Entertainment- en mediaondernemingen zullen vol moeten inzetten op strategische bedrijfsallianties om het hoofd te bieden aan drastische veranderingen op het gebied van technologie en consumentengedrag. Belangrijke technologieën bereiken volgens het rapport nu het omslagpunt waarna ze het tempo en de richting van de groei in de sector in de komende vijf jaar vergaand zullen beïnvloeden. Als voorbeeld noemt het rapport mobiel internet en HD-tv. Hoewel digitale en mobiele distributie slechts 5% vormen van de internationale entertainment- en media-uitgaven in 2007, dragen zij in de komende vijf jaar voor bijna een kwart bij aan de groei in de sector. In 2012 zijn digitale en mobiele bestedingen goed voor 11% van de totale entertainment- en media-uitgaven.

related partner content for mobile comes here

Internetreclame is met 19,5% tot 2012 het snelst groeiende segment in de entertainment- en mediasector. Ook de game-industrie zal de komende jaren flink groeien van 42 miljard dollar in 2007 naar 68 miljard in 2012. Gevestigde segmenten als televisieabonnementen (10,1%) en televisiereclame (5,9%) laten ook solide groeicijfers zien. De groei van uitgeverijen blijft achter, zij staan voor de moeilijkste uitdaging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in