Overslaan en naar de inhoud gaan

Persoonsmerk Top 100

Tussen een stapel oud papier zag ik een advertentie van het een of andere opleidingsinstituut. Weet niet meer welke het precies was, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tussen een stapel oud papier zag ik een advertentie van het een of andere opleidingsinstituut. Weet niet meer welke het precies was, maar ze gebruiken BN-ers die naast al hun drukke werkzaamheden nog een opleiding doen. was degene die voordat ze in de oud-papierbak verdween, me nog stralend aankeek. Welke cursus ze deed ging aan me voorbij.

related partner content for mobile comes here

Vriendinnen met kinderen zijn idolaat van Daphne's boeken. Daarnaast schrijft ze scripts voor allerlei tv-series en ze is goed bezig een sterk persoonsmerk te worden. Af en toe krijg ik echter het idee dat het geld op is in huize Krajicek-Deckers. Althans dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom Daphne adverteert voor bepaalde producten. L'Oreal kan ik begrijpen. Chupa Chups vond ik vanwege haar opvoedmoederstatus geen slimme zet en zich laten gebruiken door het cursus-afstand-instituut doet ook afbreuk aan wat ze zo zorgvuldig probeert op te bouwen. Dit soort slechte keuzes bouwen haar merk niet en doen er zelfs afbreuk aan.

Mijn absolute persoonsmerk is . Ze verandert door de tijd heen en blijft trouw aan zichzelf. Michael Jackson doet dat ook, maar zijn veranderingen en authenticiteit worden beduidend minder gewaardeerd. In Nederland (en Barcelona) is Cruijff een sterk merk, net als de koningin en Frans Bauer. Het merk Marco van Basten brokkelt wat af en het is nog maar de vraag of alle breed uitgemeten liefdes van Jan Smit zijn merk goed doen.

Welke sterke nationale persoonsmerken zijn er nog meer? En waarom vinden we ze een sterk merk? Consistentie, maar ook verandering en authenticiteit in uitstraling zijn belangrijk, plus natuurlijk de mate van bekendheid en waardering door de tijd heen die anderen voor het merk hebben.

Naast Marketeer van het jaar is het misschien een idee om een jaarlijkse Personal Brand Top 100 in het leven te roepen. TvM samen met of zo? Kan Jan Marijnissen misschien nog een keer genomineerd worden...

Gerelateerde items:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in